پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:21 - 1395/11/13

تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1396 در مجلس از مصوبه این کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری، خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدمهدی مفتح افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان حکم برنامه ششم توسعه بود و کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم گرفت ابتدا حقوق افرادی که دریافتی کمتری دارند همسان شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد در سال 96 حقوق تمام بازنشستگان لشکری و کشوری که کمتر از 2 میلیون تومان حقوق می گیرند با کسانی که هم اکنون در آن سِمت و با آن شرایط شاغل هستند، همسان شود.

مفتح گفت: منبع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تأمین شده است. وی افزود: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 96 مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، حقوق آن دسته از بازنشستگانی که کمتر 2 میلیون تومان دریافتی دارند افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 ادامه داد: همچنین براساس مصوبه دیگری دولت مکلف به پرداخت بدهی های خود به تأمین اجتماعی شد. وی افزود: دولت باید اموال و املاک مازاد را که مشمول اصل 44 هم نمی شود تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به فروش برساند و به دولت پرداخت کند.

مفتح گفت: آخرین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 96 امروز برگزار می شود و گزارش بعد از 22 بهمن در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت./نقدینه
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
مصوبه خوبی است اما بسیار غیر کارشناسی وتورم زا وصندوق های بازنشستگی را با چالش روبرو می نماید! دولت هم گرچه مکلف است اما توان مالی پرداخت ندارد! مصداق آن پاداش بازنشستگی کارکنان ! اموزش وپرورش کم بود حالا وزارت بهداشت ودانشگاه های علوم پزشکی هم به خیل طلب کاران اضافه شدند!
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین