پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:32 - 1395/11/13

نوبخت:تا فعال سازی کامل هپکو کنار کارگران ایستاده ایم/هپکو به دوران طلایی باز می‌گردد

وعده سخنگوی دولت به کارگران هپکو

در حالی که در برنامه سفر معاون رئیس جمهور به اراک بازدید از شرکت هپکو پیش بینی نشده بود تجمع کارگران نوبخت را به این شرکت کشاند.

به گزارش کارگرآنلاین؛ کارگران شرکت هپکو اراک از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت و اجرای نادرست اصل ۴۴ با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است و مسئولان هم تاکنون به قول هایی که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.


به طوری که کارگران شرکت هپکو از اوایل دی ماه در اعتراض به مشکلات پیش روی این شرکت و عدم پرداخت حقوق در محل کار خود حاضر نشده اند و روزهای گذشته نیز با تجمع در مقابل استانداری مرکزی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.


روز دوشنبه ۱۱ بهمن که کارگران طبق رسم هر روزه خود مقابل استانداری در حال اعتراض به مشکلات پیش آمده بودند، نوبخت برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در این استان حضور پیدا کرد.

علیرغم درخواست های متعدد کارگران و نامه نگاری های متعدد، اما هیچ برنامه ای برای بازدید نوبخت از هپکو در برنامه استانداری چیده نشده بود که این مسئله واکنش های کارگران را در پی داشت و این اعتراضات نوبخت را به شرکت هپکو کشاند.

لطیفی، نماینده کارگران در این جلسه با طرح مسئله هپکو در حضور نوبخت، خواستار رفع مشکلات این شرکت شد.

عدم نظارت دولت، عدم احوالپرسی های دولت و سازمان های نظارتی کار هپکو را به اینجا کشانده است

لطیفی، نماینده کارگران و عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب گفت: کارگران هپکو سه سال است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و عدم نظارت دولت، عدم احوالپرسی های دولت و سازمان های نظارتی کار هپکو را به اینجا کشانده است.

وی افزود: به درخواست این شورا، از نماینده عالی دولت در استان مرکزی و معاونین استاندار در خواست کردیم که با توجه به تنش های به وجود آمده، آقای نوبخت جلو آمده و در جمع کارگران حضور پیدا کنند. تا از نزدیک در جریان مشکلات کارگران شرکت بزرگی چون هپکو قرار بگیرد.

نماینده کارگران و عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو بیان کرد: نوبخت در این نشست اعلام کرد تا احیای واقعی این شرکت در کنار کاگران خواهد بود. نوبخت گفت این مسئله را در جلسه استانداری بررسی می کند و مقرر شد که بعد از جلسه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص هپکو را در جلسه ای با بنده به عنوان نماینده کارگران مطرح کنند.

لطیفی عضو شورای کار شرکت هپکو اراک در خصوص مصوبات سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به اراک پیرامون هپکو گفت: در این جلسه معاون رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تاکید کرد تا معوقات کارگران شرکت هپکو را تا پایان اسفندماه پرداخت کنند.

لطیفی اظهار کرد: همچنین رئیس سازمان برنامه بودجه در تماسی با مدیر کل بانک ملی دستور پرداخت ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید را که قبلا مصوب شده بود و به دلیل معوقات شرکت پرداخت نشده بود را دادند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه اعلام شده که شرکت هپکو تحت حمایت دولت قرار بگیرد تا احیا شود و همچنین مقرر شد ظرف دو هفته آینده شورای کارگری شرکت جلسه ای را با نوبخت به منظور پیگیری مصوبات را داشته باشند.

عضو شورای کار شرکت هپکو اراک بیان کرد: قول هایی که نوبخت به کارگران دادند تا حدودی کارگران را دلگرم کرده است و امیدواریم که با عملیاتی شدن این تصمیمات بخشی از مشکلات کارگران کاسته شود./اراک امروز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین