پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:55 - 1395/12/15

چرا مجلس حقوق کارگران را اصلاح نکرد؟

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: رقم دو میلیون و۵۰۰ هزار تومانی که به عنوان رقم نهایی سبد معیشت کارگران مصوب شده، رقم خط فقر است و جامعه کارگری از شورای عالی کار می‌خواهد که آن را مبنای تعیین مزد سال آینده قرار دهد.

به گزارش کارگرآنلاین، هادی ابوی گفت: رقم واقعی سبد هزینه معیشت کارگران سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با کسر بسیاری از هزینه‌های دیگر مثل مسافرت و رفاهیات به این رقم کاهش یافته و در حقیقت عددی است که یک کارگر میتواند در ماه با آن خانواده خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه خروجی جلسات ستاد مزد روی کاغذ است و زمانی تحقق می‌یابد که مبنای مذاکرات مزد ۹۶ قرار بگیرد، افزود: متاسفانه تفاوت دیدگاه ها بین گروه کارگری و کارفرمایی زیاد است، در حالی که نمایندگان کارگران واقعیتهای زندگی را می‌بینند ولی کارفرمایان روی مشکلات خود انگشت می‌گذارند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه با اشاره به اصلاح حقوق مدیران در مجلس، گفت: قرار بود نمایندگان مجلس دستمزد کارگران را اصلاح کنند ولی به جای آن حقوق مدیران را اصلاح و سقف آن را ۲۴ میلیون تومان تعیین کردند، در حالی که حقوق کارگران لا به لای رقم ۲۴ میلیون تومان دیده نمی‌شود و گم است.

ابوی گفت: نمایندگان فراکسیون کارگری مدام کاهش حقوق کارگران را فریاد می‌زنند ولی وقت عمل از اصلاح آن دفاع نمی‌کنند در حالی که ۸۰۰ هزار تومان رقمی نیست که کارگران و خانواده‌هایشان بتوانند با آن امرار معاش کنند.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: سالهاست که بسیاری از کارگران تنها برای گذران زندگی  به صورت دو شغله و چند شیفت کار می‌کنند اما چرا شورای عالی کار امروز به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان رقم نهایی دستمزد رسیده است؟

وی در پایان از شورای عالی کار خواست تا با واقع بینی نسبت به دستمزد سال آینده کارگران تصمیم‌گیری کند و هزینه های سنگین زندگی کارگران را در نظر بگیرد./ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین