پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1395/12/19

اگر دولت فکری نکند فاجعه بزرگتری اتفاق می‌افتد

دومینوی تعطیلی کارخانه‌های قطعه سازی

عضو انجمن قطعه سازان گفت: در صورتیکه خودروسازان مدعی هستند که هزینه هایشان بالا است، باید شورای رقابت را با دلیل و مدرک برای افزایش قیمت خودرو راضی کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان گفت : قیمت مواد اولیه قطعه سازان تا دو برابر افزایش داشته و همچنین قیمت جهانی فلزات در ماه‌های گذشته رشد داشته است اما قیمت قطعات خودرو سه سال می شود که تغییری نکرده است.

وی در ادامه افزود: در همه جای دنیا با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات تولیدی بالا می رود ولی این اتفاق در چند سال گذشته در مورد قطعات خودرو داخلی رخ نداده است.

حیدری همچنین تأکید کرد : با توجه به اینکه پرداخت قطعه سازان به موقع صورت نمی گیرد و با وجود بهره های بالای بانکی، قطعه سازان نتوانسته اند به درستی توسعه داشته باشند و این در وهله اول به خودروسازان لطمه وارد می کند.

عضو انجمن قطعه سازان گفت: در صورتیکه خودروسازان مدعی هستند که هزینه‌هایشان بالا است باید شورای رقابت را با دلیل و مدرک برای افزایش قیمت خودرو راضی کنند.

وی همچنین اظهار داشت: بسیاری از کارخانه‌های کوچک قطعه‌سازی در چندسال گذشته تعطیل شده‌اندو برخی نیز در آستانه ورشکستگی قرار دارند و در صورتیکه فکر عاجلی نشود، ممکن است بحران های بزرگتری اتفاق بیفتد.

حیدری در پایان با تأکید بر نامتوازن بودن قیمت ها درحوزه قطعه سازی ، بیان کرد : ممکن است کارخانه های خودروسازی در برخی موارد قیمت های خوبی به بعضی از شرکت های بزرگ قطعه سازی بدهند اما شرکت های کوچکتر از آنجاییکه قدرت کمتری دارند ناچار دریافتی های پایین تری نیز دارند./باشگاه خبرنگاران

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین