پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:38 - 1399/12/15

اخبار سیاسی مهم برای آینده طلا

با وجود نوساناتی که این هفته قیمت دلار داشت اما قیمت طلا متاثر از بازار جهانی روزهای نزولی را هم به خود دید. در ادامه ممکن است متاثر از کدام اخبار سیاسی این بازار شاهد تغییراتی باشد؟

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت جهانی طلا در معاملات دیروز، پنجشنبه، تحت تاثیر تقویت دلار به علت رشد سود اوراق قرضه آمریکا، افت کرد و به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید. قیمت جهانی طلا تا ۱۷۰۷ دلار در هر اونس نیز پایین آمده است.

اما در بازار داخل اوضاع چطور بوده است؟

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به چهارشنبه کاهش یافته است.

در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشت. نیم‌سکه شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شد، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

در همین حال اخبار سیاسی مهم احتمالا موثر بر بازار طلا نیز قابل مشاهده است.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک طرح قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتفی شد.

در همین حال، رئیس جمهور نیز با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مکان بازی سیاسی نیست، گفت: سه کشور اروپایی بفهمند که آژانس یک نهاد فنی است و اجازه دهند به کار فنی خود ادامه داده تا به این ترتیب توافق خوب اخیر ایران و آژانس نیز تداوم یابد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادعای ناپدید شدن بوئینگ ۷۳۷ ارمنستانی در آسمان ایران را تکذیب کرد.

با این اخبار حاوی کاهش نااطمینانی به نظر می‌رسد با تداوم افت قیمت جهانی طلا، روند نزولی در بازار داخلی نیز ادامه یابد مگر اینکه یک نااطمینانی جدیدی برای بازار ارز و سپس به بازار طلا رخ دهد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین