پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:34 - 1399/12/17

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۷ اسفند ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه با ۴۲,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش کارگر آنلاین، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه ۱۶ اسفند با ۴۲,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. همچنین بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، کاهش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۰۱ دلار، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا سه عاملی اصلی است که باعث شد قیمت طلا در بازار ایران ارزان شود.

گروهی از فعالان انتظار داشتند در اولین روز هفته، سکه‌بازان برای حمایت از دارایی خود اقدام به خرید اسکناس آمریکایی کنند. اونس طلا در انتهای هفته گذشته افت سنگینی را به ثبت رساند و در مرز هزار و ۷۰۰ دلاری به کار خود پایان داد. افت اونس طلا موجب می‌شد که قیمت سکه تحت فشار زیادی قرار بگیرد و احتمال افت این فلز گرانبها به زیر سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تقویت شود.

برخی از معامله‌گران انتظار داشتند، شماری از سکه‌بازان برای جبران اثر نزولی اونس، اقدام به خرید دلار کنند. با این حال، در عمل چنین اتفاقی در روز شنبه رخ نداد و قیمت دلار نیز در مسیر نزولی قرار گرفت.  افت دلار ‌حتی اثر کاهشی اونس را بیشتر و سکه را به مرز ۱۰ میلیون تومانی نزدیک‌تر کرد.

تحلیلگران فنی عنوان می‌کنند در صورتی که فلز گرانبهای داخلی مرز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، به احتمال زیاد،‌ سکه به کانال ۹ میلیون تومانی قدم خواهد گذاشت. اگر دلار خود را  به بالای مرز ۲۵هزار تومانی نرساند، احتمال افت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان بسیار زیاد خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین