پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:48 - 1396/02/27

"نه به وضع موجود" در مشهدالرضا

سونامی به مشهد رسید

ساعاتی مانده به آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، فضای مشهد شور و حال عجیبی پیدا کرده و جمعیت زیادی از اکنون چشم انتظار سخنرانی هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، «خروش مشهد» در حمایت و استقبال از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی از هفته‌ها قبل آغاز شده و در این روزها به اوج خود رسیده است. اقشار مختلف مردم مشهد‌الرضا‌(ع) در جای جای شهر به‌صورت خودجوش ستادهای انتخاباتی در حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی تشکیل داده‌اند. یک نفر سردر مغازه‌اش تصاویر و پوسترهای تبلیغاتی آویخته و دیگری منزلش را برای اینکار در اختیار گذاشته است.

بالاشهر و پایین شهر ندارد؛ مرد و زن در ستادهای مردمی فعالیت دارند و خبری از دیوار نیست. هشتگ‌های نه به وضع موجود و تغییر به نغع مردم از حالت مجازی خارج شده و در پلاکاردهایی که حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در همایشات در دست دارند، دیده می‌شود و در فریادهایشان موج می‌زند.

فعالیت ستادها تا نیمه‌های شب ادامه دارد و جوانان حامی حجت‌اسلام سیدابراهیم رئیسی در گوشه گوشه شهر پوسترهای تبلیغاتی را در دست گرفته و بین مردم پخش می‌کنند اما بخش قابل توجهی از طرفداران حجت‌الاسلام رئیسی و منتقدان دولت، مردمی هستند که شاید درگیر شور و هیجان تبلیغات نمی‌شوند اما دل‌شان با حجت‌الاسلام رئیسی و شخصیت محجوب و انقلابی ایشان است و اگر اکنون در خانه‌ها و محل کارشان باشند امروز در میدان شهدا به استقبال کاندیدای محبوب‌شان می‌آیند و روز جمعه پای صندوق‌های رای، حمایت خود را نشان می‌دهند.

به میان مردم می‌روم یکی از مغازه‌داران می‌گوید: رکودی که در چندسال گذشته به‌ویژه دو سال اخیر بر اقتصاد کشور حاکم بوده، کمر بازاریان را شکسته و بسیاری مجبور شدند مغازه خود را تعطیل کنند کشور به رئیس‌جمهوری احتیاج دارد که اطرافیان خودش درگیر فساد و رانت‌خواری نباشند.

خانم جوان دیگری می‌گوید: تصمیم داشتم رای ندهم اما پس از دیدن آخرین مناظره نظرم تغییر کرد و رفتار روحانی را نپسندیدم بنظرم کشور را نمی‌توان با لجبازی و بداخلاقی اداره کرد رئیس جمهور باید بیش از هرچیز به فکر دردهای مردم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه باشد و این ویژگی را در رفتار و گفتار حجت‌الاسلام رئیسی دیدم.

دیروز دانشگاه فردوسی بودم؛ جو دانشگاه هم به همین شکل است؛ دانشجویان رشته‌های مختلف و با پوشش‌های متفاوت در فاصله بین کلاس‌ها در راهروی دانشکده و پردیس دانشگاه گروه‌های کوچکی تشکیل می‌دهند و با هم گفت‌وگو می‌کنند که گاه بحث‌شان اوج می‌گیرد و مشخص است موضوع حرف‌شان انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ از اوضاع امروز کشور راضی نیستند با یکی از آن‌ها صحبت می‌کنم کلاسش دیر شده است اما فقط با لبخند می‌گوید: آخر هفته روحانی رفته.

دانشجوی دیگری در حالی که روبان پرچم ایران را دور مچ دستش بسته است، می‌گوید: مدتی است که برای تهیه هزینه تحصیلم به دنبال کار می‌گردم اما یک کار پاره وقت هم نتوانستم پیدا کنم و حتی پول خودکاری که با آن جزوه‌ام را می‌نویسم هم از پدرم می‌گیرم، رای من نه به وضع موجود است.

چند روز پیش در همایش بانوان حامی حجت‌الاسلام رئیسی، مادرانی در حالی که فرزندان خردسالشان پرچم ایران را تکان می‌دادند شعار سر می‌دادند: «با خادم الرضاییم، دشمن کدخداییم». شواهد و قرائن نشان از محبوبیت رو به رشد سید محرومان در میان مردم مشهد مقدس دارد و بسیاری از مجاوران علی بن الموسی الرضا (ع) از حمایت خود از خادم آن حضرت می‌گویند اما امروز ساعت 16:30 شاهد حضور هزاران نفر از مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور مشهد مقدس در عرصه میدان شهدا برای اعلام حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب اسلامی خواهیم بود که برای تغییر به نفع مردم حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین