پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:14 - 1396/03/16

قالیباف‌سوزی اصلاح‌طلبان!

روزنامه شرق، روز پنجشنبه گذشته در گزارشی با عنوان «تهران و طلبکارانش» به چیزی تحت عنوان بدهی‌های شهرداری تهران پرداخته است.

به گزارش کارگرآنلاین؛  این روزنامه در انتهای گزارش مطوّل خود می‌نویسد:
«شهر تهران در سال‌های اخیر شهری گران و پرهزینه بود، شهری که ظاهرش، آن‌هم فقط در برخی نقاط زیبا،  فریبنده و تحسین‌برانگیز بود و بخش‌های دیگرش مغفول و خسارت‌دیده و ازدست‌رفته. در این میان اعتباراتی که از جیب مردم برای شهر خرج شد، مدیریت درستی نداشت و علاوه بر هدرروی، بدهی‌های بسیاری به جا گذاشت که حالا پس از ١٢ سال که یک مدیریت تحمیلی طی شده، این سؤال همچنان برقرار است که تهران، این شهر ورشکسته را شهردار بعدی چطور قرار است مدیریت کند و طلبکاران مختلف حقیقی و حقوقی شهرداری تهران از چه کسی و چطور طلب‌هایشان را بگیرند؟»


*رقبای سیاسی اصولگرایان از کارنامه مطلوب محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران به شدت واهمه دارند.
تحلیلگران معتقدند به زعم اصلاح‌طلبان نبایستی هیچ نقطه مثبتی از مدیریت جهادی و خدمت به مردم در سابقه نیروهای ارزشی و انقلابی باقی بماند و از همین روست که این جریان سیاسی خاص تمام تقلای خود را متوجه خدشه‌دار کردن کارنامه اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و نیز دوران مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران کرده است.
۲ منصه بزرگی که شاهد خدمات شایانی به مردم و نظام اسلامی بوده است اما یک جریان سیاسی خاص آنها را بر خلاف منافع و آینده خود بویژه در انتخابات سال ۱۴۰۰ ارزیابی می‌کند.
لجن‌پراکنی اصلاح‌طلبان علیه مدیریت ۱۲ ساله قالیباف تا جایی پیش رفته است که حتی چهره‌های اقتصادی اصلاح‌طلب درباره بی‌تأثیر بودن فلان تونل شهری احداث شده توسط قالیباف نظر می‌دهند، برخی چهره‌های این جریان به تازگی از مدیریت قالیباف با عنوان «شهر سوخته»‌ای یاد کرده‌اند که باید به شهردار بعدی ارث برسد! و یا یک چهره اصلاح‌طلب از کاشت گل‌های لاله توسط شهرداری تهران انتقاد کرده و آنرا بزک کردن شهر تهران نامیده است.


این اظهارات در حالی است که از باب مثال می‌توان به نظر «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلستان اشاره کرد که پس از سفری که چند سال قبل به تهران داشت؛ طی یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: هنگامی که پس از ۹ سال همراه هیئت نمایندگی پارلمانی انگلیس از فرودگاه امام خمینی به هتل خود در مرکز تهران می‌رفتم، زیرساخت‌های این شهر، اتوبان‌ها و خطوط جدید مترو که در دست ساخت بود من را شگفت زده  کرد. با وجود تحریم‌ها، تهران این روزها بیشتر شبیه به مادرید و آتن به نظر می‌رسد تا مثلا بمبئی و قاهره.


گفتنیست، محمدباقر قالیباف، چند روز قبل در یک سخنرانی گفته بود: حداقل انصافتان مثل جک استراو که دوست شما هست، باشد که بعد از بازدید از تهران گفت که «من اثری از آثار تحریم در این شهر ندیدم».


برخی معتقدند یکی از دلایل عزم جزم جریان خاص برای ملکوک کردن کارنامه قالیباف در شهرداری تهران، تحلیلی است که می‌گوید اصلاح‌طلبان هرگز نخواهند توانست شهرداری در حدّ و اندازه قالیباف و با توانایی‌های او معرفی کنند و این مسئله انتخابات سال ۱۴۰۰ را نیز برای جریان خاص، تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین