پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1396/04/17

روحانی چینش کابینه را شروع کرد

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی در مورد ترکیب دولت دوازدهم گفت: لیست های مختلفی به رئیس جمهور ارائه شده و چند روز است که ایشان شروع کرده اند و چینش را انجام می دهند.

به گزارش کارگرآنلاین، الهام امین زاده در مورد تغییرات کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم اظهار کرد: خود رئیس جمهور در این زمینه تصمیم می گیرند. لیست های مختلفی به ایشان ارائه شده و چند روز است که ایشان شروع کردند و چینش را انجام می دهند. دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی تصریح کرد: قرار است که کابینه دوازدهم جوان تر و کارآمدتر باشد ولی من فکر می کنم آقای رئیس جمهور حتما اصول فراجناحی را رعایت می کنند و از جناح های مختلف کسانی را که کارآمد و شایسته تر هستند برای دولت دوازدهم انتخاب می کنند. همچنین به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار هم در حاشیه سفر به مازندران گفت: دکتر روحانی سرگرم مشورت و رایزنی برای انتخاب نیروهای شایسته ، متعهد و کارآمد برای کابینه دوازدهم هستند. معاون رئیس جمهور افزود: به نظر می رسد با توجه به تجربه رئیس جمهور منتخب در دولت یازدهم و نقش زنان در جامعه این قشر در کابینه دوازدهم نقش پررنگ تری داشته باشند.
 
پارسایی: کمیته تعامل فراکسیون امید برای رایزنی در مورد کابینه دوازدهم تشکیل شد
همچنین به گزارش ایلنا، سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته تعامل این فراکسیون به‌منظور رایزنی درباره نحوه تشکیل کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: عمده هدف این کمیته موفقیت دولت در راستای تحقق خواست و مطالبه ۲۴ میلیون رای‌دهنده به آقای روحانی در جریان انتخابات اخیر است. بهرام پارسایی با اشاره به تشکیل این کمیته گفت: کمیته ۵ نفره متشکل از آقایان تابش، وکیلی، حسین‌زاده، حضرتی و بنده برای تعامل با دولت تشکیل شد. نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: برخی از اعضای کمیته تعامل نیز جلساتی با اعضای دولت داشته و درباره نحوه تعامل درمورد معرفی کابینه صحبت و تبادل‌نظر کرده‌اند و بنا داریم طی هفته آینده، جلسه‌ای با هر ۵ عضو کمیته تعامل فراکسیون امید و برخی اعضای دولت در این رابطه برگزار کنیم.

بی طرف به وزارت نفت و صالحی امیری به دفتر ریاست جمهوری می رود
در همین حال رویداد 24 نیز مدعی شد: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که یکی از مهم‌ترین تغییرات در کابینه دوازدهم نزدیک شدن حبیب‌ا... بی‌طرف به وزارت نفت و صالحی امیری به رئیس دفتری رئیس‌جمهور است. براساس این گزارش، حسن روحانی باوجود رضایت کامل از عملکرد وزیر موفق دولت یازدهم به دلیل تمایل شخصی زنگنه و همچنین کاهش حاشیه‌ها از وزارت نفت و سرعت بخشی با تزریق نیروی جوان و تازه‌نفس به فعالیت‌های این وزارتخانه استراتژیک، حاضر به قطع همکاری با بیژن نامدار زنگنه شده است. پایگاه خبری اعتدال نیز به نقل از منابع آگاه مدعی شد خداحافظی شهیدی از بنیاد شهید حتمی شده و برخی از چهره ها نیز به عنوان جایگزین وی مطرح شده اند. براساس این گزارش نام 4 نفر به عنوان گزینه های احتمالی جایگزین شهیدی مطرح شده است که عبارتند از : سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، حسین دهقان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و امیر خجسته.

جلالی: پیشنهادی برای حضور در کابینه دوازدهم نداشته‌ام
همچنین کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که آیا برای وزارت کشور دولت دوازدهم پیشنهادی به وی شده یا خیر، اظهار کرد: خیر، هیچ‌ فردی با من صحبت نکرده و خبرهایی که در برخی رسانه‌ها در این مورد منتشر شده هیچ‌گونه سندیتی ندارد. وی افزود: تاکنون هیچ پیشنهاد همکاری از جانب دولت به من داده نشده و جایگاهم در مجلس خوب است.
 
اشرفی: دولت دوازدهم باید مقدمه ای باشد که دولت بعدی بیاید
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در همایش فصلی خانه احزاب خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهورگفت: واقعا مردم در انتخابات نقش بسزایی داشتند به آقای روحانی بفرمایید مردم را فراموش نکنند کابینه کارساز و قوی تشکیل دهند دولت دوازدهم باید مقدمه‌ای باشد که دولت بعدی بیاید. وی ادامه داد: اگر ضعف و سستی به وجود آید دولتی مانند دولت احمدی‌نژاد می‌آید و همه چیز را ویران می‌کند./خراسان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین