پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:49 - 1396/04/20

اولتیماتوم رئیس پلیس کشور به خودروسازان

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که باید خودروسازان در اجرای وظیفه خود که حفظ جان و سلامت سرنشین بوده تلاش کرده و تمام استانداردها را رعایت کنند، گفت: هر جا ایمنی رعایت نشود، پلیس ممانعت کرده و برخورد می‌کند.

به گزارش کارگرآنلاین، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نخستین نشست فصلی رؤسا با مدیران پلیس ترافیک کشور اظهار داشت: انصافاً همکاران ما در این مجموعه یک مسئولیت حساس، خطیر و مؤثر را در سراسر کشور به عهده دارند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در خصوص ایمنی خودروها اظهار داشت: اگر خودروهای ما ایمن باشد، هم تصادفات و هم تلفات کمتر می‌شود؛ ایمنی خودرو باعث می‌شود که در صورت بروز تصادف، کمترین آسیب به سرنشین وارد شود؛ باید از خودروسازان بخواهیم که در اجرای وظیفه خودشان که حفظ جان و سلامت سرنشینان است تلاش کرده و تمام استانداردها را رعایت کنند و هر جا که مراعات نشود، پلیس ممانعت و برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که پلیس راهور باعث ارتقاء نظم در حوزه ترافیک در جامعه هستند، گفت: اگر یک روز یکی از این مأموران نتواند به مأموریت خود عمل کند، همان روز مردم آن خلأ را متوجه می‌شوند.

این مقام ارشد پلیس کشور با بیان این مطلب که مجموعه پلیس راه بیشترین ارتباط را با مردم دارد، تصریح کرد: خدا را شاکر هستیم که خدمتگذار مردمیم و برای نظم، امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنیم.

وی به کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی پلیس راهور اشاره و بیان داشت: همکاران ما با جدیت در طرح نوروزی حضور داشته و تلاش کردند که وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده تا کمترین تصادفات و تلفات را داشته باشیم؛ هر چند برای ما یک نفر مجروح نیز زیاد است و اگر خدای ناکرده یک نفر از هم‌وطنان در حادثه رانندگی فوت کند، برای ما نگران‌کننده است.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد که با یاری خدا، همت همکاران پلیس راهور و همکاری مردم، تا پایان امسال شاهد کاهش 10 درصدی تلفات در حوادث رانندگی باشیم.

وی با انتقاد از این مسئله که همواره در سوانح و حوادث ترافیکی، توقع از پلیس است که برای کاهش تصادفات و سوانح عمل کند، اعلام کرد:‌ صنعت خودروسازی، ارتقاء فرهنگ ترافیک، جاده، علائم رانندگی، انسان و... نقش دارند و باید سهم هریک از موارد در بروز سوانح و تصادفات مشخص شود.

وی تأکید کرد: اگرچه پلیس نقش مؤثری دارد اما همه دستگاه‌ها باید با عزم راسخ در این زمینه گام برداشته و صادقانه عمل کرده تا کاهش تصادفات و جراحات را داشته باشیم.

وی گفت: نقاط حادثه‌خیز نیز باید دقیقاً مشخص شود؛ جاده‌هایی که با استانداردهای جهانی مطابقت دارند ساخته شوند چرا که از نظر تجهیزات و فکر و نیروی انسانی و مجرب، کمبودی نداریم و درست نیست که نقاط حادثه‌خیز پس از سال‌ها بدون تغییر باقی بماند.

سردار اشتری با تأکید دوباره بر اینکه باید هر دستگاه سهم خود را به درستی انجام دهد، خاطرنشان کرد: ناجا سهم خودش را در این رابطه به خوبی انجام داده، اگرچه جا دارد بیشتر از این وقت و برنامه‌ریزی داشته باشد، اما نسبت به دستگاه‌های دیگر به خوبی عمل کرده و باید مسئولان پلیس راهور در هر استانی مشکلات موجود را به مسئولان منعکس کرده و رفع آن را از آنان خواستار باشند//فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین