پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:40 - 1396/04/22

میوه‌های ضد فراموشی و آلزایمر را بشناسید

محققان در مطالعات خود دریافته اند مصرف روزانه برخى میوه ها خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را تا میزان زیادى کاهش مى دهد.

به گزارش کارگرآنلاین؛ محققان به تازگى دریافته اند که مرکبات جدیدترین تقویت کننده مغز محسوب مى شوند و افرادی که مرکبات بیشتر مصرف می کنند به احتمال کمتری به زوال عقل مبتلا می شوند، نتایج این مطالعه در مجله تغذیه بریتانیا ثبت شده است.

در مطالعه اى بر روى بیش از ١٣ هزار سالمند ژاپنی، محققان دریافته اند کسانی که هر روز مرکبات مى خورند تقریبا 23 درصد کمتر در مقایسه با افرادى که در هفته ٢ بار یا کمتر این نوع میوه ها را مصرف مى کردند، در معرض ابتلا به زوال عقل و آلزایمر قرار داشتند .

محققان براى اثبات تحقیقات خود میزان سایر میوه ها و سبزیجات مصرفى در رژیم غذایى را تغییر دادند اما با توجه به میزان مرکبات مصرف شده در هفته، درصد ابتلا به زوال عقل و آلزایمر تغیرى نکرد و این تحقیقات نشان از نقش مستقیم و موثر این نوع میوه ها در رژیم غذایى است.

دانشمندان در مطالعه خود به این موضوع دست یافته اند که ماده اى در مرکبات وجود دارد که از مغز محافظت می کند و بر این باورند که بافت و آب مرکبات  حاوی تعدادی از فلاونوئیدهای خاص است که می توانند از نورون هاى مغز در برابر التهاب محافظت کنند.

با این حال، محققان معتقدند براى اثبات صد درصدى این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتری در سایر گروه ها است.

علاوه بر این به طور کلى با مصرف انواع میوه ها خطر ابتلا به دیابت تا حد زیادى کاهش پیدا مى کند از این رو نگرانى زیادى در مورد میزان قند و کالرى میوه ها وجود ندارد.

ایک روسلل، دکتراى مشاور تغذیه در سلامت مردان در این خصوص مى گوید: نگران مصرف میوه نباشیید زیرا در تحقیقات نشان داده شده که معمولا قند خون افراد با مصرف میوه افزایش زیادى پیدا نمى کند؛ همچنین براى افزایش خاصیت مرکباتى مانند پرتقال بهتر است آن را با ماده غذایى پروتئینى مانند پنیر های رژیمی، مصرف کنید.

منبع:menhealth
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین