پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:32 - 1396/05/09

چراغ سبز عربستان به ایران

وزارت حج عربستان برای میزبانی از ایرانی‌ها در عمره ابراز علاقه کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، همزمان با ورود نخستین کاروان‌های حجاج ایرانی‌ به عربستان، «محمد عبدالرحمن بیجاوی»، معاون وزیر حج عربستان که برای استقبال از این گروه به فرودگاه مدینه رفته بود، در سخنانی گفت: بسیار خرسندیم که بار دیگر شاهد حضور زائران ایرانی در مناسک حج هستیم و علاقمندیم که از زائران ایرانی در عمره مفرده نیز میزبانی کنیم.

او که مسئولیت اشراف بر سیستم مسار الکترونیکی (سیستم ثبت اطلاعات زائران) را بر عهده دارد و ناظر بر روند صدور ویزای حجاج است، اظهار کرد: امسال از آغاز ماه محرم الحرام، امکان صدور روادید برای عمره‌گزاران فراهم خواهد شد و براساس تصمیم دولت عربستان و وزارت جهانگردی این کشور در موسم عمره بازدید از مناطق تاریخی از جمله منطقه "بدر" در برنامه زائران نیز گنجانده خواهد شد.

ایران از سال ٩٤، پس از ماجرای فرودگاه جده، عمره را تحریم کرد. درخواست ایران از عربستان محاکمه و اشد مجازات دو مامور خاطی سعودی بود. عربستان یک سال پس از آن واقعه حکم ٤ سال حبس و هزار ضربه شلاق را صادر کرد که با اعتراض ایران روبرو شد. با این حال پس از مذاکرات حج، مقامات ایران به نقل از وزیر حج عربستان اعلام کردند، حکم آن دو مامور در حال اجرا است و در صورت تامین نظر مردم و نظام جمهوری اسلامی، ایران درباره برقراری اعزام های عمره، تصمیم می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت پس از توافق با عربستان بر سر حج بود که درباره تکلیف عمره گفت: توافق امضا شده ملاک سفر عمره قرار می‌گیرد. اگر این موارد تعهد داده شده عملیاتی شوند و ما مشکل خاصی نداشته باشیم طبیعی است زمینه برای عمره فراهم شود./ایسنا

بیشتر بخوانید:

خطای استراتژیک آزاده نامداری!
 

فوری/تهران روز شنبه تعطیل است جزئیات
 

بازیگر انگلیسی معروف به «باربی من» برای جراحی زیبایی به ایران آمد! تصاویر

 

خودکشی وحشیانه همسر مفتی داعش با 3 فرزندش

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین