پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:46 - 1396/06/11

پایگاه آمریکایی؛

قمار خطرناک حماس بر سر ایران!

«باور این موضوع که حماس از خطرات این قمار برای خودش بی خبر باشد، سخت است؛ آن ها می دانند که رابطه با این متحد دور می تواند مشکلاتی با مصر که همسایه نزدیک آن ها است به دنبال داشته باشد...»

به گزارش کارگرآنلاین، پایگاه آمریکایی المانیتور (almonitor) با انتشار گزارشی به گمانه زنی در رابطه با بهبود رابطه گروه حماس با ایران پرداخته و تلاش کرده است آن را ساختگی جلوه دهد.

اظهارات اخیر مقامات حماس در رابطه با بهبود روابط با ایران موجب خشم رسانه ها و مقامات آمریکایی شده است. یحیی السنوار رهبر حماس در منطقه غزه چند روز پیش اعلام کرد: «امروز رابطه با ایران ممتاز  و بیش از ممتاز است ایران بزرگترین حامی شاخه نظامی حماس است؛ حمایت نظامی ایران از حماس، استراتژیک است. رابطه حماس با تهران، عالی شده است و به ویژه بعد از سفر اخیر هیاتی از حماس به ایران دوباره به حالت قبلی برگشته است.»

در گزارش المانیتور آمده است:
«باور این موضوع که حماس از خطرات این قمار برای خودش بی خبر باشد، سخت است؛ آن ها می دانند که رابطه با این متحد دور می تواند مشکلاتی با مصر که همسایه نزدیک آن ها است به دنبال داشته باشد. این مصر است که توان اعمال قدرت در رابطه با حماس را دارا است.

یکی از کارشناسان در مصاحبه با المانیتور در این رابطه می گوید: "کاملا ممکن است که این گرم شدن روابط حماس با تهران و تبلیغات خیره کننده درباره آن، در واقع برای متقاعد کردن مصر به تعامل بهتر با حماس باشد؛ در غیر این صورت درک انگیزه ها و برنامه های رهبران حماس بسیار سخت است."»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، نیز با اشاره به اظهارات یحیی السنوار، گفته است که "ایران با احیا و بهبود روابطش با گروه ستیزه‌جوی حماس،‌ چهره واقعی خود را نشان داده و جامعه بین المللی می‌بایست تهران را در این زمینه وادار به پاسخگویی کند."
منبع: جلم نیوز

بیشتر بخوانید:

اجرای هم زمان 2 تئاتر همجنس بازانه در تهران!!!

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین