پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:49 - 1396/07/28

واردات از چین ۸۹ درصد افزایش یافت

دولت روحانی رکورد خودش را شکست

براساس گزارش شهریورماه گمرک، دولت دوازدهم از دولت یازدهم در واردات از چین پیشی گرفت.

به گزارش کارگرآنلاین، بر اساس گزارش گمرک، در شهریورماه امسال واردات کالا از چین با جهش ناگهانی مواجه شده و نسبت به ماه قبل ۸۹ درصد بیشتر شده است.

این آمار نشان می‌دهد واردات کالا از چین در شهریورماه امسال افزایش عجیبی داشته و به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. در حالی که ماه قبل از آن یعنی مرداد، فقط ۷۶۰ میلیون دلار کالای چینی وارد کشور شده بود. بر این اساس، در شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، واردات کالا از چین ۸۹ درصد رشد جهشی است.


گمرک همچنین از افزایش ۱۶.۵ درصدی مجموع واردات از چین در نیمه اول امسال خبر داده است.

بر اساس گزارش گمرک، در نیمه اول سال جاری ۵ میلیارد و ۶۹۶ میلیون دلار کالای چینی وارد کشور شده است که ۲۴.۱ درصد از کل واردات کشور در این مدت را شامل می‌شده است. کل واردات کشور در نیمه اول امسال ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

در نیمه اول سال گذشته مجموع کالاهای وارداتی از چین به کشورمان ۴ میلیارد و ۸۸۹ میلیون دلار بود. از این رو واردات از چین در نیمه اول امسال ۸۰۷ میلیون دلار معادل ۱۶.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است دولت یازدهم رکورددار واردات کالاهای چینی در تمامی اعصار تاریخ ایران محسوب می‌شود. در دوره ۴ ساله دولت یازدهم ۴۴.۹ میلیارد دلار کالا از چین وارد کشور شد که نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار بیشتر از دولت دهم بود.

از آنجا که دولت دوازدهم از اواخر مردادماه تشکیل شده، با توجه به آمار ماهانه واردات از چین می‌توان گفت دولت دوازدهم در حال زدن رکورد دولت یازدهم در واردات از چین است.

منبع: مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین