پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1400/01/12

قانون جدید چک موانع تولید را برمی‌دارد؟

اجرای مرحله دیگری از قانون جدید چک کمک می‌کند تا موانع موجود بر سر راه اعتبار چک در مبادلات برداشته شود و به این ترتیب از این پس فعالیت‌های تولیدی با سهولت بیشتری انجام شود؟

محیط کسب و کار به مجموع عوامل و شرایطی گفته می‌شود که بر فعالیت یک بنگاه اقتصادی تاثیر می‌گذارد، اما خارج از کنترل مدیریت بنگاه قرار دارد و می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را تسهیل یا کُند سازد. در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش منتشر شده بانک جهانی از سهولت انجام کسب و کار در ایران که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، ایران در میان ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۷ قرار دارد که این آمار نشان دهنده وضعیت نامناسب محیط کسب و کار در ایران است که این امر بی شک در کُند کردن روند تولید در کشور موثر بوده است.

مهیا نبودن محیط کسب و کار برای تولید در شرایطی به وقوع پیوسته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال‌های اخیر بر مقوله تولید تاکید بسیار داشته‌اند و سال ۱۴۰۰ را نیز به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری کرده‌اند. بر این اساس به نظر می‌رسد که یکی از راهکار‌های سیاستگذاران برای تحقق شعار سال را باید بهبود محیط کسب و کار و کاهش موانع تولید دانست.

منبع: راهبرد معاصر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین