پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:23 - 1396/09/01

«جده عربستان» غرق شد +عکس

داستان تکراری غرق شدن جده در سیل‌ و ناکارامدی مسئولان در مهار آن خشم مردم این شهر بندری عربستان را به دنبال داشته است.

به گزارش کارگرآنلاین، رسانه‌های سعودی از بارش باران سیل‌آسا در شهر بندری جده خبر دادند.

سبق در این باره نوشت جده امروز با باران‌های سیل‌آسایی که از سمت شمال آن را فرا گرفت، از خواب بیدار شد تا این بارش‌ها، خاطره سال 2009 را بار دیگر در اذهان زنده کند.

بارش‌های شدید همچنان ادامه دارد به طوری اداره دفاع شهری از گرفتار شدن برخی شهروندان در محله‌های شمالی جده خبر داده‌ است.

محمد الغامدی معاون امور پروژه‌های شهرداری جده گفته است شبکه فاضلاب جده فقط 18 درصد شهر را پوشش می‌دهد، و این درصد هم قدیمی بوده و عمر این شبکه به بیش از چهل سال می‌رسد.

بر اساس گزارش امور بهداشت استان جده، در پی بارش باران شدید و جاری شدن سیل، 29 نفر دچار حادثه شدند که یکی از این افراد جان باخته است.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در جده و ضعف مسئولان محلی در مهار آن خشم و انتقاد فعالان در فضای مجازی را به دنبال داشته است به طوری که یک شهروند سعودی، نهادهای محلی را ناتوان خوانده است.

شهروند دیگری با لحنی طنزآمیز نوشته است باران می‌آید و خیابان‌های ما را غرق خواهد کرد، همانطور که توکیو و هوستون غرق شد و خبرگزاری‌های جهان، اخبار باران ما را منعکس خواهند کرد و سعودی‌ها در توئیتر پیام ارسال خواهند کرد و ضمن انتقاد تصاویر و ویدئوی آن را منتشر خواهند کرد و در آخر شب هم موبایل‌های خود را خاموش می‌کنند و در منازل خود در آغوش میهن باثبات خود می‌خوابند و تو آواره ذلیل مطرود بدون وطن به خواب خواهی رفت.

یک فعال دیگری با انتقاد از مسئولان سعودی نوشته است اولین کشوری در جهان هستیم که مهمترین و بزرگترین شهر آن(جده) شبکه فاضلاب ندارد.


منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین