پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:00 - 1396/09/04

افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت :از ماه آینده بودجه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد به‌حساب امداد واریز و از طریق این نهاد به‌حساب خانوارهای تحت حمایت واریز می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت نخبگی در بین جوانان تحت حمایت کمیته امداد وجود دارد، گفت: باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و برای پیشبرد برنامه‌های امداد از آن‌ها بهره برد.

وی بر استفاده کمیته امداد از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: کمیته امداد می‌تواند از ظرفیت اقتصادی فارغ‌التحصیلان شرکت‌های دانش‌بنیان برای حمایت از جوانان مستعد تحت حمایت بهره گیرد.
پور ابراهیمی به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: از ماه آینده بودجه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد به‌حساب امداد واریز و از طریق این نهاد به‌حساب خانوارهای تحت حمایت واریز می‌شود.

وی گفت: ما در مجلس آمادگی داریم در حد توان و بضاعتمان و بر اساس تکالیف قانونی و اعتقادی برای حل مشکلات محرومان اقدام کنیم.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه به رشد ۱۰۴ درصدی جذب اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال در استان کرمان در سال ۹۵ اشاره و بیان کرد: امسال نیز با عنایت نمایندگان مجلس در خصوص افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد در بودجه سال ۹۶ اقدامات خوبی در حوزه اشتغال در سطح استان انجام‌شده و یا در حال انجام است.

وی به اجرای طرح پنل های پنج کیلوواتی خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی برای مددجویان استان ایجادشده که بخشی از این نیروگاه‌های خورشیدی وارد مدار شده‌اند و بخشی نیز در آینده‌ای نزدیک وارد مدار می‌شوند.

صادقی ادامه داد: شهریور امسال قرارداد ایجاد دو هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی با شرکت ماهتاب گستر و مجموعه نیکوکاری ماهتاب سازان در کرمان بسته شد که با وارد مدار شدن این نیروگاه‌های خورشیدی هر خانوار ماهیانه حدود 900 هزار تومان درآمد کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین