پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00005:00 - 1396/09/07

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت وام اشتغالزایی روستایی با دریافت ۸ نوع وثیقه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر مبتنی بر وثیقه های سبک و آسان با شرایط خاص در کشور خبرداد.

به گزارش کارگرآنلاین، سید ابولفضل رضوی افزود: هر نوع فعالیتی اعم از کشاورزی، صنعت، دامداری، معدن، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی، فرآوری و غیره که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد و سبب رشد اقتصاد ملی در کشور شود بدون شک از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بهره مند خواهند شد.

وی ضمن اشاره به کارمزد وام اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر مرزنشین چهار و برای بقیه مناطق کشور شش درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام اینکه سقف تسهیلات اعطای از 100 میلیون تا دو میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه وثایق و تضمین ها متنوعی برای دریافت وام اشتغال روستائیان و عشایر پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: سند زمین، سند واحد مسکونی، محل اجرای طرح، سفته، کارت یارانه و سهام عدالت، ماشین آلات منصوبه و پذیرش ضمانت‌نامه صندوق‌های ضمانت از جمله این موارد است.

رضوی بیان داشت: وام اشتغال روستائیان و عشایر از طریق بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این نکته که طرح های مورد ارائه برای دریافت تسهیلات باید توجیه مالی برای وام گیرندگان داشته باشد، یادآورشد: بعلاوه این تسهیلات بصورت یکجا به سرمایه گذار پرداخت نخواهد شد بلکه به نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین