پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:00 - 1396/09/13

مشکل اصلی تعاونی‌ها پول نیست!

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون بازار را اصلی‌ترین مشکل تعاونی‌ها دانست و گفت: پول مشکل اصلی تعاونی‌ها نیست و اگر تعاونی‌ها به شکل خوشه‌های کسب و کار ظاهر شوند توانمندی‌های خود را بهتر به نمایش می‌گذارند.

به گزارش کارگرآنلاین، مسلم خانی در همایش تعاون راه سوم اقتصاد، اظهار کرد: در شرایط کنونی بازار باید به سمت تعاونی‌های آی تی محور برویم و شبکه تعاونی‌های مجازی را برای عرضه بهتر و سریع‌تر تولیدات آنها ایجاد کنیم.

وی افزود: پول مشکل اصلی تعاونی‌ها نیست. تعاونی‌ها به ایده و دانش و تجربه کار نیاز دارند تا بتوانند قابلیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون ادامه داد: در حال حاضر سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک را داریم که در آن به شکل اختصاصی روی شبکه سازی و خوشه سازی کار می‌شود تا تولیدات آنها به شکل تخصصی به بازار کسب‌وکار وارد شود مثل خوشه کفش یا خوشه فناوری اطلاعات.

خانی افزود: وقتی از خوشه صحبت می‌کنیم چند اتفاق خوب می‌افتد تعدادی از کسب‌وکارها در قالب تشکل‌ تعاونی دور هم جمع می‌شوند ولی آنها واحد تحقیقات، بازاریابی و فروش و ارتباط با مشتری ندارند.

وی تاکید کرد: این نیاز مشترک موجب می‌شود کسب‌وکارهای خوشه‌ای با سطح بالاتری برای تولید کالا و خدمات ایجاد شود.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون گفت: اگر هلدینگ و خوشه کسب‌وکارهای فرضا صنایع دستی راه‌اندازی شود ضمن تعامل دوسویه کسب‌وکارها و رفع نیازهای دو طرف نهادهایی هم در حوزه تامین مواد اولیه، فرآوری و تولید، مارکتینگ و بازاریابی و نگهداشت مشتری به وجود می‌آید.

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس نیز در این هماش مشارکت زنان در توسعه اقتصاد را موثر خواند و افزود: امروز جامعه زنان نقش بسزایی در توسعه اقتصاد، تولید و اشتغال دارند و زنان تعاونگر با مدیریت خود به تکمیل این زنجیره کمک می‌کنند.

کاتب تحقق اهداف برنامه ششم را نیازمند مشارکت جمعی در اقتصاد دانست و گفت: مسیر اشتغالزایی و رونق تولید از شبکه تعاونی‌ها می‌گذرد و برای آنکه از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنیم باید برای ارتقای سهم تعاون تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین