پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:11 - 1396/09/30

معاون فرهنگی وزیر کار خبر داد

وزارت کار به دنبال تقویت فرهنگ کار و تولید است

معاون فرهنگی وزیر کار با اشاره به اینکه رسالت این وزارتخانه تقویت اشتغالزایی به همراه فرهنگ کار و تولید است، گفت: با موسیقی می‌توان ماهیت، هویت و فرهنگ اصیل کار ایرانی را درک کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، اختتامیه جشنواره کار و تلاش با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ابراهیم صادقی‌فر» سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از کارآفرینان و مددجویان سازمان بهزیستی برگزار شد.

ابراهیم صادقی فر در این مراسم با بیان اینکه رسالت ما تقویت اشتغال زایی به همراه فرهنگ کار است، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره به دنبال تقویت مفاهیم کار و تلاش است و با موسیقی می توان ماهیت، هویت و فرهنگ اصیل را دنبال کرد.

وی ادامه داد: موسیقی امکان و فرصت اندیشه، تحلیل  و تقویت لایه های پنهان اجتماعی، زمزمه ها و نغمه هایی که در لحظه های زندگی انسان است را فراهم می کند.

صادقی فر موسیقی را زبان مشترک انسان ها دانست و افزود: هویت تاریخی موسیقی جزء مهمی از این قضیه است و موجب هم گرایی اجتماعی و پیوند خوردن افراد با گروه های اجتماعی می شود.
وی با بیان این که موسیقی کار در مذاهب ریشه عمیق دارد، تصریح کرد: ذات موسیقی کار میل به حیات و زندگی و میل به حرکت داشتن است.

وی تاکید کرد با موسیقی کار، می توان عبادت کرد و به خدا نزدیک شد.

همچنین، «حسام شریفی» دبیر جشنواره از تاخیر یک ماهه برگزاری این جشنواره به علت احترام به خانواده های زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: از تمام قومیت ها در این مراسم دعوت شد تا با موسیقی اصیل ایرانی فرهنگ کار و تلاش در اقوام مختلف را به نمایش بگذارند.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره نغمه های کار و تلاش از ٢٧ لغایت ٢٩ آذر ماه جاری با حضور ٢٦ گروه موسیقی در مجموعه تلاش برگزار شد؛ همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه تولیدات زنان روستایی نیز برپا بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین