پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:37 - 1396/12/10

رهبر کره شمالی دو تابعیتی از کار درآمد! + عکس

منابع اطلاعاتی غربی مدعی پرده برداری از گذرنامه برزیلی محرمانه «کیم جونگ اون» شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، گذرنامه برزیلی که از سوی رهبر کنونی کره شمالی و پدرش برای سفر مخفیانه به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، افشا شد.

منابع آگاه این مطلب را با انتشار تصاویر سیاه و سفید از گذرنامه های «کیم جونگ اون» و پدرش «کیم جونگ ایل» تایید کردند.

تصاویری که سفارت برزیل در پراگ از گذرنامه رهبران پیشین و کنونی کره شمالی منتشر کرده مربوط به فوریه ۱۹۹۶ و دارای تصاویر واقعی این دو نفر است.

منابع اطلاعاتی کره شمالی می گویند کیم جونگ اون که در این گذرنامه با نام «جوزف دو پواگ» معرفی شده با هویت جعلی به عنوان پسر راننده سفارت کره شمالی در سوئیس به زندگی و تحصیل پرداخته است.

طبق این گذرنامه وی فرزند ریچاردو و مارسلا پواگ و متولد ۱۹۸۳ در سائوپائولوی برزیل است. در حال حاضر کارشناسان بر این باورند که کیم جونگ اون در ژانویه سال ۱۹۸۳ و یا ۱۹۸۴ متولد شده است.

گذرنامه مربوط به رهبر پیشین کره شمالی نیز با نام «لیونگ چویی» است که وی نیز به عنوان یک شهروند برزیلی و متولد آوریل ۱۹۴۰ معرفی شده است. گمان می رود تاریخ تولد واقعی وی فوریه ۱۹۴۱ باشد.

منابع اطلاعاتی غربی به رویترز گفته اند این گذرنامه ها برای چندین بار سفر به کشورهای مختلف از جمله دو کشور غربی و نیز سفر به ژاپن، برزیل و هنگ کنگ استفاده شده است.

در این گزارش آمده است نهاد اطلاعاتی که تصاویر مذکور را منتشر کرده، اصل بودن گذرنامه ها را تایید نکرده است. با این حال یک مقام برزیلی که خواسته نامش فاش نشود گفته است صدور این دو گذرنامه از طریق مراجع قانونی انجام شده و در اختیار کنسولگری قرار گرفته است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین