پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:27 - 1397/02/19

شهردار آینده تهران کیست؟

با مشخص‌شدن اسامی سید محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی مکارم دو گزینه نهایی شهرداری تهران در جلسه روز گذشته شورا، جلسات اعضا با دو گزینه آغاز شده است و این در حالی است که شانس افشانی برای تصدی شهرداری بیش از مکارم است.

به گزارش کارگرآنلاین، روز گذشته و در جریان شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران رأی‌گیری برای انتخاب دو گزینه شهرداری از بین 4 نامزد شهرداری تهران انجام شد و اعضای شورای شهر تهران از بین 4 گزینه (سید محمد علی افشانی، پیروز حناچی، سمیع‌الله حسینی مکارم و سید محمود حسینی) دو گزینه نهایی  را برای مرحله بعدی انتخاب کردند.

این در حالی است که از 21 رأی اخذشده، افشانی 11 رأی، حناچی 10 رأی، مکارم 15 رأی و حسینی 6 رأی را کسب کردند.

پس از راهیابی دو گزینه نهایی به مرحله پایانی انتخاب شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی ــ رئیس شورای شهر تهران با یادآوری مشخص شدن نام دو گزینه نهایی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده گزینه‌های اشاره‌شده باید در جلسات کمیسیون‌های حضور پیدا کنند و برنامه‌های خود را به‌صورت تخصصی‌تر اعلام کنند.

وی تصریح کرد: گزینه‌های نهایی شهرداری تهران این فرصت را دارند تا قبل از 23 اردیبهشت در این جلسات شرکت کنند.

هاشمی رفسنجانی همچنین به عدم معرفی همکاران و معاونین گزینه‌های شهرداری تهران به شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ابتدا قرار بود که هر یک از گزینه‌های نهایی علاوه بر ارائه برنامه‌های خود تیم کاری خود را معرفی کنند که در ادامه این موضوع به‌نظر اعضای شورای شهر تهران منتفی شد.

به گزارش تسنیم از عصر روز گذشته جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران با گزینه‌های نهایی شهرداری تهران شروع شده است و این جلسات طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

طی اخبار غیررسمی و با توجه به فضای شورای شهر تهران، پیش‌بینی می‌شود که شانس سید محمد علی افشانی نسبت به حسینی مکارم برای نشستن بر صندلی شهرداری بیشتر است.

این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر تهران معتقدند که افشانی با توجه به حضورش در وزارت کشور آشنایی بیشتری را به موضوعات شهری دارد و همین موضوع می‌تواند برای شهر هم مفید باشد.

البته برخی از اعضای شورای تهران و رأی‌دهندگان به حسینی مکارم نیز تأکید دارند که در این مقطع وی بهترین گزینه برای اداره شهر است چرا که وی سال‌ها در شهرداری تهران حضور داشته و با بدنه شهرداری بیگانه نیست.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین