پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:24 - 1400/02/15

ارتباطی عجیب میان افسردگی و نوشیدن چای

افسردگی یکی از بیماری‌های رایج در افراد سالخورده است، در حدود ۷٪ از افراد بالای ۶۰ سال گزارش اختلال افسردگی اساسی شده است.

علل احتمالی افسردگی شامل موارد ژنتیکی، وضعیت اقتصادی، روابط با اعضای خانواده و جامعه به طور کلی است.
چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در بین افراد مسن است، و محققان مختلف اخیراً در مورد اثرات احتمالی مفید این نوشیدنی تحقیق کرده اند.
مطالعه‌ای که در ژوئن گذشته انجام شد، نشان داد که چای دارای خواصی است که به مناطقی از مغز کمک می‌کند تا عملکرد شناختی سالم را حفظ کنند.

محققان در این تحقیق اولین شواهد از سهم مثبت نوشیدن چای در ساختار مغز را ارائه می‌دهند و اثر محافظتی آنرا در کاهش وابستگی به سن در سازمان مغز مشخص می‌کنند.
چای و مواد تشکیل دهنده آن – کاتچین و کافئین – می‌توانند اثرات مثبتی بر خلق و خوی، توانایی شناختی، سلامت قلب و عروق، پیشگیری از سرطان و مرگ و میر داشته باشند.
محققان داده‌های ۱۳۰۰۰ نفر را که در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ به طور منظم در بررسی طول عمر سالم چین (CLHLS) شرکت کرده اند، تجزیه و تحلیل کردند.
آن‌ها یک ارتباط تقریبا جهانی بین نوشیدن چای و گزارش‌های پایین از افسردگی را کشف کردند.
به نظر می‌رسید عوامل دیگر باعث کاهش افسردگی نیز می‌شوند، از جمله زندگی در یک محیط شهری و تحصیل، ازدواج، راحت بودن شرایط اقتصادی، سلامت بیشتر و داشتن نقش فعال در جامعه.
داده‌ها همچنین حاکی از آن است که فواید نوشیدن چای برای آقایان ۶۵ تا ۷۹ سال قوی‌ترین نتیجه را دارد.
در حال حاضر این تحقیقات با بررسی اطلاعات جدید CLHLS در مورد نوشیدن چای، می‌خواهد اطلاعات بیشتری درمورد چای داشته باشد از جمله اینکه در این دور جدید از جمع آوری داده‌ها انواع مختلف چای از جمله چای سبز، چای سیاه و چای اولونگ بتوانند مشخص کنند که کدام نوع چای برای کاهش علائم افسردگی موثر‌تر است.

منبع: صدا وسیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین