پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:28 - 1400/02/28

چرا برخی افراد با وجود تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند؟

به گفته یک متخصص ویروس شناسی ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد با وجود تزریق واکسن در مقابل ویروس کووید۱۹ ایمن نمی‌شوند و این امکان وجود دارد که این اشخاص به کرونا مبتلا شوند.

حسین کیوانی  در واکنش به صحبت‌هایی که در خصوص ابتلای یکسری از افراد در جهان به کرونا علیرغم تزریق واکسن می‌شود، گفت: بر طبق ادعا‌های شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا بیشترین میزان ایمنی بخشی این واکسن‌ها ۹۲ درصد و بعد از آن بین ۸۵ تا ۸۲ درصد بوده است و این امر به این معنی است که ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد با وجود تزریق واکسن در مقابل ویروس کووید۱۹ ایمن نمی‌شوند و این امکان وجود دارد که این اشخاص به کرونا مبتلا شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه افراد بعد از تزریق هر واکسنی به طور صد در صد مصون نمی‌شوند، ادامه داد: بر اساس مطالعه بر روی جمعیت‌های مختلف واکسن سینوفارم چینی ۷۵ تا ۸۰ مصونیت ایجاد می‌کند و این موضوع که ۷۰ درصد جامعه در مقابل این بیماری ایمن شوند، بسیار خوب است و نقش بسزایی در کنترل این بیماری دارد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا واکسن روی تعدادی از افراد اثربخشی ندارد؟، اظهار کرد: واکسن به همه زده می‌شود و این موضوع ربطی به واکسن ندارد و به خود افراد بستگی دارد و برخی از اشخاص به دلایل نامشخصی سیستم ایمنیشان به واکسن پاسخ نمی‌دهد.

تزریق واکسن کرونا چه عوارضی دارد؟

این متخصص ویروس شناسی در خصوص عوارض واکسن کرونا ضمن تاکید بر اینکه عوارض واکسن نسبت به منافعش بسیار ناچیز است، متذکر شد: عوارض تزریق واکسن آنقدر بزرگ نیست که افراد در شرایط فعلی از انجام این کار منصرف شوند.

رئیس پیشین اداره تجهیزات پزشکی کشور با بیان اینکه از جمله عوارض خطرناک واکسن می‌توان به لخته شدن خون در واکسن آستروزنکا اشاره کرد، توضیح داد: همه واکسن‌ها بسته به واکنش بدن با علائم ساده‌ای نظیر تب، بدن درد و حالت زکام و... همراه هستند، اما عوارض خطرناک این واکسن لخته شدن خون در واکسن انگلیسی است که آن هم از هر ۱۱ میلیون نفر ۳۵ مورد دچار این عارضه شدند.

منبع: میزان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین