پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:37 - 1400/02/28

فوت ۵ پرستار باردار بر اثر ابتلا به کرونا

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پرستاران بارداری که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، در بخش کرونا فعالیت نمی‌کردند.

 قاسم جان‌بابایی درباره پرستاران بارداری که در بخش کرونا فعالیت می‌کردند و جان خود را از دست دادند، گفت: پرستاران بارداری که جان باخته‌اند در بخش کرونا فعالیت نمی‌کردند و وزارت بهداشت هم در اسفند سال پیش اعلام کرد که پرستاران باردار در بخش کرونا کار نکنند.

او افزود: با توجه به قوانین، پرستاران باردار زمانی که بعد از زایمان از بیمارستان ترخیص می‌شوند به هیچ عنوان چه در بخش‌های کرونایی و چه در بخش‌های غیر کرونایی فعالیت نمی‌کنند.

او با اشاره به حقوق پرستاران باردار گفت: بحث مزایای پرستاران دست هیچ وزارتخانه‌ای نیست بلکه یک قوانین کشوری شورای حقوق و دستمزد است که مزایا را بر اساس میزان اضافه کار و میزان سختی کار مشخص می‌کند و ما نمی‌توانیم خارج از قواعد بپردازیم.

جان‌بابایی بیان کرد: وظیفه شورای حقوق و دستمزد است که به پرستاران یک الی دوماه زود‌تر مرخصی بدهند یا اینکه در حقوق آن‌ها تغییراتی ایجاد کنند. تعداد پرستاران بارداری که جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، چهار الی پنج نفر است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نام‌گذاری شهید برای پرستارانی که با ابتلا به کرونا جان باختند مراحل قانونی دارد و دست ما نیست و تعیین مصادیق به عهده بنیاد شهدا و ایثارگران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین