پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:34 - 1400/03/03

ناشتا هستید لب به این خوراکی‌ها نزنید!

صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است اما همه غذاها را نمی توان با معده خالی خورد.

 لیست مواد غذایی که با شکم خالی نباید خورد منتشر شده است.

گوجه فرنگی حاوی ویتامین C و بسیاری از مواد مغذی دیگر است با این حال، لازم است از خوردن گوجه فرنگی با معده خالی به دلیل داشتن اسید تانیک که می‌تواند اسیدیته دستگاه گوارش را افزایش دهد و در نتیجه باعث ورم معده شود، خودداری کنید. به مبتلایان به بیماری‌های زخم معده توصیه می‌شود صبح‌ها گوجه فرنگی را کنار بگذارند. شما نباید نوشیدنی‌های گازدار را با معده خالی مصرف کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث نفخ شکم و همچنین اسیدیته محیط را افزایش دهند، که در نهایت می‌تواند منجر به فرسایش و سرطان مری شود.

علاوه بر این، شما نباید شیرینی پفکی بخورید. با وجود از بین رفتن گرسنگی، مخمر موجود در این میان وعده‌ها باعث تحریک مخاط معده می‌شود.

غذای تند از ضرر کمتری برخوردار نیست، که بر روی غشای مخاطی نیز تأثیر منفی می‌گذارد و باعث قولنج، دل درد و سوهاضمه می‌شود. این مواد شامل فلفل تند، فلفل قرمز، سیر و زنجبیل است.

علاوه بر این، متخصصان خوردن شیرینی در صبح را توصیه نمی‌کنند، زیرا وقتی قند وارد معده خالی می‌شود، از اشباع خون با انسولین جلوگیری می‌کند. این می‌تواند منجر به مشکلات بینایی و منجر به دیابت شود.

قرار دادن ماست در لیست غذا‌های ممنوع صبحگاهی قرار گرفت. محتوای بالای لاکتوباسیل‌ها با ترشح اسید در معده خالی تساوی می‌یابد. با ترشح آن، نه تنها باکتری‌های مفید می‌میرند، بلکه به طور کلی سطح اسیدیته افزایش می‌یابد. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند یک یا دو ساعت بعد از وعده غذایی اصلی ماست بخورید.

در آخر، بهتر است گلابی را با معده خالی نخورید، زیرا سرشار از فیبر است که به دیواره‌های معده آسیب می‌رساند و منجر به سوهاضمه می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود گلابی را بعد از یک بشقاب جو دوسر یا سایر غلات بخورید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین