پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1397/05/06

مرد اول تخلفات ثبت خودرو کجاست؟

در میان اسامی و شرکت های متخلف در زمینه ثبت سفارش های غیرقانونی، شخصی با نام محمد آذرمهر بسیار به چشم می خورد که تقریبا در بیشتر تخلفات صورت گرفته دست داشته است.

به گزارش کارگرانلاین، پس از اینکه ابهامات در پرونده ثبت سفارش های غیرقانونی خودرو افزایش یافت، رئیس جمهور روحانی در چهارم تیر 1397 فرصت پانزده روزه ای را به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت داد تا به این موضوع رسیدگی و هر گونه تخلف را صریح به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند.

شریعتمداری هم بلافاصله پس از دستور رئیس جمهور، هیأت ویژه بازرسی برای رسیدگی به تخلفات ثبت سفارش خودروی وارداتی را تشکیل و به این هیأت دستور داد تا هر چه زودتر تحقیقات خود را در این زمینه انجام داده و با شناسایی عوامل تخلف آن ها را به مراجع ذیربط و مردم معرفی کنند.

هرچند این هیأت نتوانست در فرصت پانزده روزه، گزارشی در این زمینه منتشر کند، سه روز پس از مهلت تعیین شده توسط رئیس جمهور، اعلام شد که بررسی ها تکمیل و گزارش ها جهت اقدامات لازم به نهادهای مربوطه ارسال شده است. رئیس جمهور نیز بلافاصله بعد از دریافت گزارش در 23 تیر 1397 ضمن دستورهای جدید به سه وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست جمهوری، از رئیس قوه قضائیه خواست ترتیبی دهند تا با سرعت و خارج از نوبت به پرونده تخلفات خودرو رسیدگی شود.

محمد شریعتمداری در حالی که در دوم مرداد 1397 در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور حضور یافته بود، خبر از انتشار فهرست اسامی متخلفان خودرویی داد. این فهرست پس از پایان این برنامه تلویزیونی بلافاصله منتشر شد.

هنگامی که به گزارش نوزده صفحه ای متخلفان بررسی می شود، نام شرکت ها و برخی اشخاص به چشم می خورد. شخصی با نام محمد آذرمهر، در این فهرست بیش از هر نام دیگری خودنمایی می کند و رد پای این فرد در بیشتر تخلفات اعلام شده دیده می شود. از 6481 خودروی ثبت سفارش شده غیرقانونی، 958 خودرو متعلق به این فرد بوده است. پرسش این است که او کیست و هم اکنون کجاست؟

هیچ اطلاعات دقیقی از اینکه این شخص کیست، در دست نیست؛ اما می توان گفت که احتمالاً وی دستگیر شده و بازداشت است.

محمد شریعتمداری در 27 تیر 1397 طی توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: پیرو دستور دکتر روحانی درباره گزارش ارسال ‌شدۀ اینجانب، ناجا از دستگیری م.آ در خوزستان و اعترافات مؤثر وی از شبکه فساد خبر داده است. او یکی از افرادی است که اقداماتش در گزارش سال ۹۶ ما به تعزیرات و گزارش ۲۰ صفحه‌ای از فساد زنجیره‌ای، بالغ بر ۷۱۸ دستگاه خودروی لوکس بود. بعد از این توئیت، محمد شریعتمداری نیز شهاب رزمی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان پیرامون دستگیری این فرد به خبرگزاری فارس گفت: در روزهای گذشته، فردی که عضو حلقه فساد زنجیره ای خودرو بود در خوزستان دستگیر شد، ولی وی خوزستانی نیست. این شخص در یکی از استان های مجاور مرتکب فساد شده بود و در خوزستان حضور داشت. رزمی ادامه داد: انگیزه حضور این فرد در خوزستان مشخص نبود و معلوم نیست، به دنبال راه فراری از خوزستان بود و یا برای مخفی شدن در این استان جنوبی حضور داشت.

با توجه به شواهد موجود، فرد دستگیر شده مذکور با نام اختصاری م.آ احتمالاً همان محمد آذرمهر است. حالا باید منتظر ماند و دید وی دارای چه سمت و مسولیتی بوده که توانسته است تخلفاتی در این سطح را انجام دهد.








چهرهاصلی تخلفات ثبت سفارش خودرو کجاست؟


منبع: تابناک

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین