پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1400/03/31

جو آرام قیمت ها در بازار آهن

در روز یکشنبه پس از کاهش ۵۴۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن به مبلغ ۲۳ هزار و ۸۱۰ تومان، خبرها از کاهش قیمت ها در بازار آهن حکایت داشت.

 قیمت مقاطع فولادی در پی کاهش قیمت دلار کاهش یافت؛ در روز یکشنبه پس از کاهش ۵۴۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن به مبلغ ۲۳ هزار و ۸۱۰ تومان، خبرها از کاهش قیمت ها در بازار آهن حکایت داشت. در حالیکه دلار در بازار آزاد کاهش قیمت داشته است اما با دلار نیمایی نه تنها همچنان فاصله دارد بلکه دلار نیمایی هم در این هفته رو به افزایش بوده است. شایان ذکر است خبری از کاهش قیمت شمش و مقاطع در CIS نیست، بر این اساس باید دید فولادسازان چه قیمتی را برای معاملات امروز در نظر می گیرند.

اگر چنانچه این قیمت ها ثابت یا کاهشی باشند، احتمالا روند نزولی بازار ادامه پیدا خواهد کرد و در صورتی که فولادسازان مانند هفته های گذشته اصرار بر افزایش قیمت شمش داشته باشند، دوباره شوکی به بازار وارد خواهد شد و ادامه روند نزولی در بازار متوقف خواهد شد.

در هر صورت در روز گذشته شاهد کاهش قیمت میلگرد و ورود قیمت این محصول به کانال ۱۴ هزار تومان بودیم و در اکثر مبادی فروش میلگرد کاهش ۱۰۰ الی ۳۳۰ تومانی را شاهد بودیم؛ تعداد کمی از کارخانجات نیز ثبات قیمت میلگرد را اعلام داشتند. کمترین قیمت میلگرد۱۴ را کارخانه امیرکبیر خزر روی قیمت ۱۴ هزار و ۸۲۰ تومان و بیشترین قیمت را کارخانه نورد فولاد گلستان روی قیمت ۱۵ هزار و۸۰۰ تومان اعلام کردند.

کاهش قیمت نبشی و قیمت ناودانی با شدت همراه بود و در محدوده ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی قرار داشت، همچنین لازم به ذکر است که اکثر کارخانه های نبشی و ناودانی کاهش قیمت را لمس کردند و اندک تعدادی نیز ثبات قیمت داشتند.

شایان ذکر است در قیمت تیرآهن نیز در فروش به صورت کیلو کاهش قیمت ۱۰۰ و ۱۵۰ تومانی را لمس کرده و در فروش شاخه ای کاهش ۱۰ الی ۵۰ هزار تومانی را در شاخه های پر فروش داشتیم. در قیمت پروفیل جالب توجه است که فقط سه شرکت اعلام قیمت داشته اند و بقیه شرکت ها فروش را متوقف کردند. در میان قیمت های اعلامی کاهش ۱۰۰ و ۴۰۰ تومانی این محصول به چشم می خورد.

تحت تاثیر اعلام نتایج انتخابات که مدت زمان زیادی از آن نگذشته است و از سوی دیگر توقف مذاکرات وین، جو آرامی در بازار آهن حکم فرما شده است و باید دید که در روزهای آتی این روند تداوم خواهد داشت یا مجددا شاهد سیر صعودی قیمت ها خواهیم بود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین