پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:04 - 1400/04/02

مهم‌ترین خبرهای بورسی دوم تیر ۱۴۰۰

بازار سرمایه روز گذشته ۱۸ هزار واحد رشد در محدوه یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد قرار گرفت. دیروز عمده نمادهای شاخص‌ساز با روندی مثبت و صعودی به کار خود پایان دادند باید دید امروز چه خبرهایی بر تحرکات بازار تاثیر می‌گذارند.

بازار سرمایه روز گذشته ۱۸ هزار واحد رشد در محدوه یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد قرار گرفت. دیروز عمده نمادهای شاخص‌ساز با روندی مثبت و صعودی به کار خود پایان دادند باید دید امروز چه خبرهایی بر تحرکات بازار تاثیر می‌گذارند.

_ بازار رمزارزها در جریان معاملات ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۸ درصد ریزش کرده و بیت‌کوین برای مقاطعی حتی وارد کانال ۲۰ هزار دلاری شد.

_ سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با تاکید بر اینکه شیرخام ۶۵ درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می‌شود، گفت: در مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامدار شش هزار ۴۰۰ تومان تعیین شده است که با در نظرگرفتن هزینه حمل قیمت تحویل درب کارخانه لبنی به شش هزار ۶۰۰ تومان خواهد رسید، با این شرایط قیمت محصولات لبنی نیز حدود ۷۰ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.

_ دیروز یکم تیر ماه  انس جهانی در بازار با افزایش حدود هفت دلاری به ۱۷۸۴ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۱ هزار تومان افزایش یافت.

_  روز گذشته در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان اعلام شد.

_ صرافی ملی هم دیروز یکم تیر ماه، قیمت دلار را با ۷۵ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۲۳ هزار و ۷۳۱ تومان برای فروش و ۲۳ هزار و ۲۶۲ تومان برای خرید اعلام کرد.

_ وزیر نیرو با بیان اینکه سهم فعلی برق هسته‌ای کشور یک هزار و ۵۰ مگاوات است، گفت: انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۷، دو واحد یک هزار و ۵۰ مگاواتی یعنی واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر یکی پس از دیگری فعال شده و در مجموع دو هزار ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت فعلی افزوده شود.

_ امروز عرضه اولیه شرکت محصولات کاغذی لطیف با نماد «لطیف» در بازار فرابورس انجام می‌شود.

_ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و یک سنت رسید.

_ ابراهیم رئیسی وعده داده که به پنج دهک جامعه از آذر امسال کارت اعتباری معیشت خانوار می‌دهد که برای یک خانوار پنج نفره بین ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون تومان است.

_ سهامداران حقیقی نماد بورسی فخوز (فولاد خوزستان)، از تاریخ ۲۰ مرداد می‌توانند از طریق سامانه سجام سود نقدی سال مالی ۹۹ خود را دریافت کنند.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین