پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:01 - 1400/04/13

اولویت اصلی دولت سیزدهم مبارزه با فساد اقتصادی باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت آینده در جهت بهبود وضعیت اقتصادی باید مبارزه با فساد اقتصادی باشد.

عباس آرگون در گفت‌وگو با  فارس در مورد اقداماتی که دولت آینده برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید انجام دهد، گفت: اقداماتی که دولت باید برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و بنگاه‌ها انجام دهد، ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، اما موضوع تورم هم بر وضعیت بنگاه‌ها و هم بر وضعیت معیشتی خانوارها تاثیرگذار است، بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که دولت سیزدهم باید انجام دهد، بحث کنترل تورم و ایجاد ثبات نسبی در قیمت‌ها است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: حذف قواعد دست و پاگیر کسب و کار، کاهش برورکراسی، اخذ مجوزهای غیرضرور، استقرار دولت الکترونیک، ثبات بخشی به قوانین و مقررات جهت افزایش پیش بینی پذیری شرایط و حذف قوانین و مقررات رانت‌آور اعم از امضاهای طلایی از جمله اقداماتی است که دولت آینده در بهبود فضای کسب و کار باید به آن‌ها بپردازد. 

وی افزود: دولت نیز برای بهبود شرایط اقتصادی باید با چابک سازی بدنه خود نسبت به کوچک کردن حجم خود اقدام کند. 

وی افزود: همچنین شرکت‌های دولتی نباید با بخش خصوصی رقابت کنند و دولت باید از قیمت‌گذاری دستوری پرهیز کند و از توسعه بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اقتصاد بهره بگیرد. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اولویت‌های دولت سیزدهم در بهبود اقتصاد پرهیز از تصمیمات سیاسی در حوزه‌های اقتصادی و شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به مردم باید باشد.

آرگون بیان داشت استقرار و نگرش سیستمی و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن نهادها و اصلاح نظام توزیع کشور از جمله اقداماتی است که دولت آینده باید در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر مبارزه با فساد در دولت آینده اظهار داشت: یکی از اقدامات لازم برای این منظور این است که مبدا و مقصد پول‌های گردشی در نظام بانکی مشخص باشد. 

وی با اشاره به آمارهایی که در رابطه با واردات کالاهای قاچاق اعلام می شود، گفت: سالانه نزدیک به 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود که مشمول هیچ گونه مالیاتی نیست.

آرگون بیان داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از ناکارآمدهای مدیریتی است، لذا دولت آینده باید مسئولیت ها را  به نخبگان و اگذار کند و برای این منظور باید با فراهم آوردن شرایط مناسب از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند. 

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال گفت: باید سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کرد و با ایجاد فضای امن شرایط سرمایه‌گذاری داخلی را فراهم کرد، ضمن اینکه اقدام به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مولد کرد.

 

منبع: فارس
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین