پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:03 - 1397/08/20

حکم جاسوس وزارت خارجه قطعی شد

سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام دو نفر دیگر از مفسادان اقتصادی خبر داد...

به گزارش کارگرآنلاین، سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام دو نفر دیگر از مفسدان اقتصادی خبر داد وی درباره پرونده های مهمی همچون قضات متخلف، جاسوس وزارت خارجه، ممنوع الخروج سیف و تلفات مصرف مشروبات الکلی تقلبی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

گزیده ای از خبرهای قضایی مهم که محسنی اژه‌ای در نشست خبری با خبرنگاران آنها را مطرح کرد:

* داریوش ابراهیمیان و یونس بهاالدینی به اتهام فساد فی الارض به اعدام و ضبط کلیه وجوه به مبلغ ۳۵ میلیون تومان محکوم شده اند. این افراد حکمشان غیرقطعی است و باید به دیوان عالی برود.

* محمد بهالدینی فرزند ابراهیم محکوم به ۱۰ سال حبس و رد مال شده که حکمش قطعی است. ایمان پهلوانی به ۵ سال حبس تعزیری قطعی و ضبط وجوه محکوم شده. داود کاتبی فرزند ولی‌الله به ۷ سال حبس تعزیری و ضبط وجوه و مرتضی کاتبی نژاد به ۵ سال حبس تعزیری قطعی و ضبط وجوه محکوم شده و رضا نادری فرزند صفرعلی به ۵ سال حبس تعزیری و ضبط اموالی که از طریق خلاف تحصیل کرده محکوم شده. حمید میرزایی زرین کلاهی به ۷ سال حبس تعزیری و جزای نقدی به مبلغ ۴۸ میلیارد ریال رد مال. جعفر بهشتی فروتن به ۶ سال و ۶ ماه حبس و رد مال محکوم شده. علی اصغر کاویانی به ۶ سال و ۳ ماه حبس و جزای نقدی به مبلع ۳۵ میلیارد ریال رد مال که این احکام قطعی است.

* حکم فردی که به جاسوسی متهم بود و حکمش در دادگاه بدوی صادر شده بود اکنون قطعی شده است این فرد کمال امیربیگ (علی بیگ) کارمند وزارت امور خارجه است که به ۱۰ سال حبس و ضبط اموال بیش از 200 هزار دلار محکوم شده است.

* به تازگی برای ۱۳ نفر از متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان کیفرخواست صادر شده است.

* برخی از افرادی که کامیون‌داران را تهدید می‌کردند، دستگیر شده‌اند اما یادمان باشد اعتراض کامیون‌داران طبیعی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

* پرونده 7 نفر از متهمان واردات خودرو نیز با صدور کیفرخواست، به دادگاه ارسال شده است.

* برای بانک مرکزی سه پرونده تشکیل شده است یک پرونده درباره توزیع خارج از مقررات ارز که سالار آقاخان و معاون ارزی و یک مدیرکل و مجموعا 5 نفر کیفرخواست خورده است.پرونده دیگر مربوط به گزارش مجلس درباره رئیس کل بانک مرکزی و شکایت سمن‌هاست.

* سیف کماکان ممنوع الخروج است.

* مراحل اداری و تشریفات اجرای حکم سلطان سکه در حال طی شدن است و از زمان دقیق اجرای آن اطلاعی ندارم.

* 96 نفر از افرادی که در کف خیابان یا سایت‌ها در مسئله ارز و سکه اخلال می‌کردند بازداشت شدند که26 نفر با قرار، الان آزاد هستند.

* دو قاضی که گزارش آنها رسیده بود درخواست تعلیق شد و پرونده آنها به دادسرا رفت، یکی از این افراد حجت‌الله یازرلو قاضی متخلف بوده است که به 10 سال حبس، 7 میلیارد تومان جزای نقدی و 3 سال انفصال محکوم شد.

* عده‌ای با جعل عنوان و ادعای ارتباط نسبی و سببی با مسئولان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند در یکی از موارد، فردی خود را داماد بنده و حتی داماد قبلی آقای روحانی معرفی کرده بوده است؛ یا در موردی دیگر، فردی امضای رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس شورای پول و اعتبار را جعل کرده بود.

* در پرونده مشروبات الکلی تقلبی متأسفانه تاکنون 38 نفر فوت و 428 نفر مسموم شده‌اند که 18 متهم مربوط به این ماجرا دستگیر شده‌اند.

* اخیرا دو مدیرعامل دیگر از تویوتا و رنو بازداشت شدند و اتهاماتی متوجه آنهاست.

* برای پرونده همدست بابک زنجانی بابت نقل و انتقال حواله‌های زنجانی، کیفرخواست خورده است.

* در شرایط فشار دشمن باید مراقب برخی سوءاستفاده‌ها بود، در یک مورد با کمک و تبانی جایگاه‌داران ۸۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق کرده‌اند و در چند استان بازداشتی داشته‌ایم.

* در موضوع تخلفات واگذاری فروشگاه رفاه سازمان بازرسی ورود کرده است.

* اتهام محیط زیستی ها مشمول افساد فی‌الارض است، براساس گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، اقاریر این افراد و خسارت‌های وارده اتهامات متهمان پرونده موسوم به محیط زیست مشمول افسادفی‌الارض قرار گرفت.

* اگر کسی به پرداخت مال مانند مهریه محکوم شود و قادر به پرداخت پول آن نباشد به زندان محکوم می شود که با ارسال درخواست اعسار از زندان خارج می شود.

* اگر شک داشته باشیم فردی دارایی دارد و درخواست اعسار کند به زندان نمی رود و پرداخت مهریه اقساطی می شود.

* اگر فردی به پرداخت یک سکه ملزم شده باشد و با گران شدن قیمت سکه توانایی پرداخت همان یک سکه را هم نداشته و قاضی نیز درخواست بازداشت او را صادر کرده باشد، طبق دستور رییس قوه قضاییه باید این فرد آزاد و پرداخت سکه برایش قسط بندی شود و هر سه ماه یک بار یک سکه پرداخت کند.

آخرین خبر

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین