پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:16 - 1397/08/30

کارگران زیر تیغ قراردادهای یک ماهه

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری سمنان از قراردادهای یک ماهه به عنوان یک نقص عمومی در فضای کاری امروز کارگران نام برد و گفت: کارگران چنانچه اعتراض و یا شکایتی کنند متاسفانه از سوی برخی کارفرماها با تهدید به اخراج روبرو می‌شوند.

به گزارش کارگر آنلاین : سعید متقی در همایشی که به مناسبت سالروز تصویب قانون کار از سوی خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: جدای از انعقاد قراردادهای یک ماهه با کارگران در برخی واحدها، برخی کارفرماها به واسطه برخی نواقص در این شرایط حداقل‌های حقوقی را برای کارگران در نظر می‌گیرند و از این رو سفره معیشت کارگران کوچکتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون کار نیازمند اصلاحاتی است، افزود: اصلاح قانون کار با هدف انعطاف بیشتر و ارتقاء قانون کار باید با اولویت تامین منافع کارگر و کارفرماها پیگیری شود.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری سمنان با اشاره به تصویب قانون کار در سال 1325 و اصلاح آن با افزودن مصوباتی به این قانون در سال 1337 گفت: بعد از انقلاب در 29 آبان‌ماه 69 قانون کار تصویب شد اما با گذر زمان این قانون نیازمند اصلاحاتی است.

وی با اشاره به انتقادات کارگران و کارفرمایان به بخش‌هایی از این قانون افزود: به نظر می‌رسد نقص عمده این قانون وجود ساز و کارهایی است که به انعقاد قراردادهای کوتاه مدت انجامیده و از این رو برخی کارفرماها، کارگران را با تهدید به اخراج وادار به پذیرش آن می‌کنند.

متقی با اشاره به مشکلات معیشتی قشر کارگر و کوچکتر شدن سفره آنها در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: در استان سمنان در همین راستا جلساتی با فعالان و تشکل های کارگری و از جمله خانه کارگر استان داشتیم و خوشبختانه اقدامات و تمهیداتی در راستای حمایت از آنها صورت گرفته است اگرچه این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور در عرصه بین المللی اضافه کرد: نفوذ جمهوری اسلامی در جهان و منطقه به ویژه در چهار-پنج سال اخیر توانسته ابتکار عمل را از امریکا بگیرد و همین سبب شده که امریکایی‌ها به فشار و جنگ اقتصادی تمام عیاری بر علیه ایران روی بیاورند.

متقی با بیان اینکه وظیفه دولت و مسوولان در این شرایط حفظ انسجام و وحدت بیشتر است گفت: خدمت رسانی بیشتر و تقویت اعتماد عمومی باید در این شرایط در دستور کار مسوولان قرار گیرد. منبع : ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین