پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:45 - 1400/04/14

جزئیات سنوات مجاز دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه سنوات مجاز دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۴ نیم سال و دوره دکتری ۹ نیم سال است، گفت: ادامه تحصیل دانشجویان ارشد در نیم سال هفتم نیازمند تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

جزئیات سنوات مجاز دانشجویان دکتر حسین حسینی در جلسه نشست عمومی دانشجویان با هیأت رئیسه دانشگاه تهران افزود: سنوات مجاز دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۴ نیم سال و دوره دکتری ۹ نیم سال است که با توجه به مصوبه هیأت امنا دانشگاه تهران، برای دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد نیم‌سال پنجم و در مقطع دکتری نیم‌سال دهم معاف از شهریه هستند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: نیم سال ششم در دانشجویان کارشناسی ارشد با پرداخت شهریه است که نیاز به طرح در کمیسیون موارد خاص نیست، اما ادامه تحصیل در نیم سال هفتم نیازمند تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.
وی با اشاره به طرح موضوع شفافیت ارزشیابی استادان خاطرنشان کرد: این موضوع بار‌ها توسط شورای صنفی دانشجویان مطرح شده است و امیدواریم بتوانیم تا نیم سال آتی این مسأله را عملیاتی کنیم به نحوی که دانشجوی هر درس بتواند ارزشیابی ترم‌های قبل همان درس را رؤیت کند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به رعایت نکردن طرح درس توسط تعدادی از استادان و تدریس و برگزاری آزمون در کانال‌های تلگرامی و واتساپی گفت: تدریس بایستی بر اساس طرح درس و در این ایام در سامانه ایلرن صورت پذیرد و امتحانات این نیمسال نیز به‌صورت مجازی و در بستر ایلرن یا امن آزمون خواهد بود؛ لذا در صورت وجود مغایرت، دانشجویان می‌توانند موارد را از طریق ایمیل به شورای صنفی یا معاونت آموزشی دانشگاه اطلاع دهند.
در این نشست همچنین دکتر مقاری معاون طرح و برنامه دانشگاه تهران در پاسخ به موضوع شفافیت مالی فعالیت‌ها در دانشگاه تهران گفت: ساختار بودجه دانشگاه کاملاً شفاف است، ولی بودجه از یک ساختار متنوعی برخوردار است و بودجه تفضیلی تا پایان سال ۱۳۹۹ به تصویب و تأیید هیات امنا دانشگاه رسیده است و در سایت دانشگاه موجود می‌باشد. بودجه سال ۱۴۰۰ نیز توسط دولت ابلاغ و اجرای آن به تصویب هیأت امنا رسیده است.
در بخش دیگری از این نشست دکتر فاطمی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، در پاسخ به موضوع فقدان امکان دانلود کلاس‌های آنلاین گفت: از ویژگی‌های سامانه کلاس زنده که یکی از دو بستر برگزاری کلاس همزمان در ایلرن است امکان ضبط جلسه در سرور است که برخی سامانه‌های دیگر مورد استفاده در دانشگاه‌های دیگر این امکان را ندارند. بعد از ضبط جلسه امکان مشاهده برخط جلسه در همان لحظه ایجاد می‌شود و دانشجویان می‌توانند جلسه را مشاهده کنند.
وی افزود: از دیگر توانمندی‌های این سامانه امکان ایجاد فایل از جلسه برای دانلود است. این امکان برای استادان و دستیاران هر درس ایجاد شده است و راهنمای مرتبط در اختیار استادان قرار داده شده است. آنچه قبل‌تر انجام می‌شد اختصاص سرور مستقل و کارشناسان برای انجام این عملیات بود که به دلیل افزایش بار پردازشی خدمات یادگیری الکترونیکی آن سرور‌ها به امور دیگر اختصاص داده شده است و همه نکات مرتبط با یادگیری الکترونیکی از طریق لینک https://utec.ut.ac.ir/web/academics/reference برای دانشجویان قابل دسترسی است.
موضوع سنوات مجاز تحصیلی، نبود شفافیت ارزشیابی استادان، نحوه آموزش و ارائه خوابگاه در ترم آینده، ارائه خوابگاه برای دروس عملی، امکان نداشتن دانلود کلاس‌های برخط، رعایت نکردن طرح درس توسط تعدادی از استادان، تدریس و برگزاری امتحانات در کانال‌های واتساپی و تلگرامی توسط تعدادی از استادان، نبود شفافیت مالی فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌گیرد، مشکلات پردیس‌های اقماری و… از جمله موضوعات مطروحه توسط دانشجویان در این نشست بود.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین