پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:11 - 1397/11/07

ماجرای اعزام تیم کمیته امداد به تایلند!

رئیس سابق کمیته امداد در بخشی از گفتگوی خود با دست خط گفت: یکی از چشم‌انداز‌های کمیته امداد که در اساسنامه هم بوده، در اساسنامه الان هم وجود دارد و در یکی از ملاقات‌هایی که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان تاکید کردند، این بوده که الگو‌های امداد بتواند به سایر نقاط به ویژه جوامع اسلامی منتقل شود و باید الگوسازی می‌کردیم.
به گزارش کارگرآنلاین، رئیس سابق کمیته امداد در بخشی از گفتگوی خود با دست خط گفت: یکی از چشم‌انداز‌های کمیته امداد که در اساسنامه هم بوده، در اساسنامه الان هم وجود دارد و در یکی از ملاقات‌هایی که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان تاکید کردند، این بوده که الگو‌های امداد بتواند به سایر نقاط به ویژه جوامع اسلامی منتقل شود و باید الگوسازی می‌کردیم.
 
چند کشور بودند که دفتر داشتیم که با مجوز‌های خاص و از قبل بودند. در افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، عراق که بعداً ایجاد شد. در سوریه و لبنان و یک دفتر هم در کومور داشتیم. برخی از این‌ها مثلاً آذربایجان در جریان دعوایی که ارمنستان داشت و چیز‌های مرزی داشتند و آوارگانی که بودند؛ در آن مقطع با کمک دولت محموله‌هایی در آنجا فرستادیم که آوارگان بتوانند تأمین شوند و از آن حالت خارج شوند.
 
نهایت اینکه آنجا الگو‌های توانمندسازی امداد را بتوانیم پیاده کنیم که این کار انجام شد. در برخی از جا‌ها کار آموزشی داشتیم. مثلاً در تایلند و چین، در تراش سنگ ما یک برنامه‌ای داشتیم که درآمدزا بود و لذا تیمی را فرستادیم در آنجا که آموزش‌های لازم را بگیرند و کارگاه‌های لازم را ببیند و بیایند. همین ارزش افزوده‌ای که در حوزه توانمندسازی الان داریم و در اشتغال داریم بخش زیاد از آن برای آموزش‌هایی است که رفتند و دیدند و بچه‌ها مشغول انجام آن هستند.
منبع: فردا نیوز 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین