پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:27 - 1397/11/09

با وصول این بدهی وضع کارگران چگونه می شد؟

بدهی 180 هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور : 3 میلیون و 200 هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

کارگر آنلاین : علی اصغر بیات در نشست با تشکلات کارگری استان مازندران با وزیر تعاون , کار و رفاه اجتماعی در تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در پرداخت حقوق بازنشستگان مشکل دارد, گفت : دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه دولت حدود 180 هزار میلیارد به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است ,  افزود : طبق مصوبه نمایندگان مجلس مقرر شد که سالی 50 هزار میلیارد از این بدهی بصورت سالانه به سازمان پرداخت شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در بحث پرداخت حقوق و خدمات دیگر از جمله درمان بازنشستگان با مشکلات فراوانی روبرو است، گفت : پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان می شود.

این فعال کارگری از نمایندگان مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که در بحث طرح همسان سازی کارگران بازنشسته از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار اسفبار است , گفت : بازنشستگان صورت خود را با سیلی سرخ می کنند.

نصراله دریابیگی با بیان اینکه مازندران دارای 120 هزار کارگر بازنشسته است , افزود : بیش از 90 درصد کارگران حداقل بگیر هستند.

وی در ادامه به خصوصی سازی کارخانجات در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیاست های غلط و عدم نظارت در بحث خصوصی سازی موجب تعطیل شدن بسیاری از کارخانجات در مازندران شده است.

در ادامه رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران هم به نبود امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت : متاسفانه امروز قراردادهای کارگران اکثرا قراردادهای سفید امضا، است و کارگران هیچ امنیت شغلی ندارند.

علوی نژاد با انتقاد از حقوق پائین و حداقلی کارگران، افزود : جناب آقای وزیر تورم بالا و حقوق حداقلی کارگران و بازنشستگان که آن هم در بسیاری از کارخانجات چند ماه به تاخیر افتاده کمر کارگران را شکسته است.

این نماینده کارگری با بیان این سوال از شخص وزیر که آیا شما با حداقل حقوق میتوانید امورات زندگی خود را بگذرانید،گفت: حقوق دریافتی کارگران،بازنشستگان و مستمری‌بگیران تنها کفاف هزینه‌ی یک‌هفته از زندگی‌شان را می‌دهد و این امر موجب شرمندگی در خانواده‌هایشان شده است .

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین