پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:25 - 1397/12/13

بهترین راه برای شاد بودن چیست؟

شاد بودن یکی از مواردی است که بسیاری از ما در این روزها به دنبال آن می‌گردیم. سختی‌های زندگی شهری و استرس‌های مختلف از جمله مواردی است که شما را از شاد بودن دور خواهد کرد. در این مقاله به روش‌های شاد زیستن را را بیان خواهیم کرد.
به گزارش کارگرآنلاین،غذا و شادی مفاهیمی هستند که ارتباط نزدیکی با هم دارند. ما اغلب فراموش می‌کنیم که غذا روی حس و حال ما اثر می‌گذارد. اما کدام رژیم غذایی باعث بهبود خلق و خلوی شما خواهد شد؟ آیا رژیم غذایی در خوشحال بودن شما موثر خواهد بود؟ تا انتها همراه ما باشید و این نکات را به خاطر بسپارید. حالا خوردن کدام غذاها را به شما توصیه می‌کنیم:
 
سبزیجات
آب تره
ماهی سالمون
غلات و نان
برنج قهوه ای
شکلات و کافئین
انواع میوه
آجیل
محصولات لبنی
شیرینی
شاد بودن
 
سبزیجات
سبزیجات غنی از ویتامین‌های B1، B3، B6 و B9، و مواد معدنی مانند منیزیم هستند. آنها برای کاهش فرسودگی و بهبود حس و حال بسیار مفید هستند.
 
آب تره
آب تره به علت دارا بودن مقادیر بسیار بالا از ویتامین C و همچنین ویتامین B9 می‌توانند عملکرد فیزیولوژی بدن را بهبود ببخشند. بنابراین خوردن آن به شاد بودن کمک می‌کند.
 
ماهی سالمون
ماهی سالمون و همچنین ماهی تن غنی از امگا ۳ هستند و منبع عالی از این اسید چرب به شمار می‌روند. امگا ۳ باعث کاهش ناراحتی و اضطراب در فرد می‌شود.
 
نان و غلات
غلات و نان منبع تریپتوفان و لیزین هستند و در ایجاد سروتونین نقشی حیاتی دارند. سروتونین ماده‌ای است که باعث ایجاد احساس خوب می‌شود.
 
برنج قهوه ای
برنج قهوه‌ای در ساخت سروتونین نقش دارد. بنابراین اگر برای شاد بودن دنبال درمان هستید، بد نیست قبل از آن از برنج قهوه ای در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.
 
شکلات و کافئین
این دو ماده سطوح زیادی از فنی‌تلامینا دارند و ناراحتی و غم و اندوه را برطرف می‌سازند. این دو ماده همچنین جریان خون به مغز را منظم می‌کنند، حس و حال را بهتر می‌سازند و توان تمرکز را افزایش می‌دهند.
 
میوه
پرتقال از عصبی بودن و ترش‌رو بودن می‌کاهد؛ موز به خواب بهتر کمک می‌کند و البته به نام میوه شادی هم شناخته می‌شود. مصرف آن باعث تثبیت سطح سروتونین می‌شود و این مانع افسردگی شده و اضطراب را کنترل می‌کند.
 
آجیل
این خوراکی باعث حال خوب می‌شوند چون از نظر امگا ۳، مواد معدنی و ویتامین‌ها غنی است و این مواد همه تولید انرژی در بدن را منظم می‌سازند.
 
فرآورده لبنی
گوشت، ماهی، و محصولات لبنی: این مواد همه از نظر پروتئین غنی هستند و اختلالات حسی را کاهش می‌دهند. پس مصرف ان باعث شاد شدن می‌شود.
 
شیرینی
شیرینی روی میزان سروتونین در بدن اثر گذار است. معمولا زمانی که سطح سروتونین در بدن پایین باشد فرد به خوردن غذاهای شیرین و منابع کربوهیدرات تمایل پیدا می‌کند.
 
شاد بودن با کنار گذاشتن رفتار منفی
برای شاد بودن باید از انجام یکسری از کارها که منفی هستند باید جلوگیری کنید. در این بخش به سراغ مهمترین روش‌هایی که شما را به شاد زیستن سوق می‌دهد اشاره خواهیم کرد.
 
مقایسه کردن ممنوع
یعنی روزی فرا می‌رسند که به مقایسه خود با دیگران نپردازیم؟ دن سولیوان، استاد و مربی مدیریت استراتژیک، در خصوص مقایسه کردن زندگی خود با دیگران می‌گوید:
 
هر مقایسه‌ای با هدف پر کردن شکاف و فاصله طبقاتی بین فرد یا افراد جامعه صورت می‌گیرد.
 
وقتی پای متر و معیار باطن زندگی شما با موفقیت‌های ظاهری زندگی دیگران به میان می‌آید این شکاف و فاصله بیشتر خودش را نشان می‌دهد. هرگاه به چنین وضعیتی دچار شدید کافی است تا در ظرف چند دقیقه یک سال گذشته زندگی خود را با امروزتان مقایسه کنید نه با زندگی ظاهری دیگران.
 
هرگز خسته نشوید
چرا همه این قدر از خستگی و بی حالی می‌نالند؟ شب‌ها زودتر بخوابید. صبح‌ها دوش بگیرید. مطالعه کنید. به این و آن گیر ندهید. شب‌ها به جای شنیدن قطعات موسیقی سرسام‌آور، به صداهای موجود در طبیعت گوش دهید. از شب قبل مشخص کنید که فردا تصمیم دارید چه لباس‌هایی را به تن کنید و لازم است که چه وسایلی را در کیفتان به همراه خود به سر کار ببرید تا وقت اضافی و کافی برای انجام دیگر کارهایتان داشته باشید.
 
به گذشته فکر نکنید
احساس گناه کردن هر انسانی را از پا درمی‌آورد. همچنین دلیل و نشانی است از این که شما همچنان در گذشته زندگی می‌کنید. احساس گناه کردن یک احساس ناسالم، غریب و کاملا غیرضروری است. وقتی شما احساس گناه می‌کنید احتمالا بخش زیادی از فکر و ذهن خود را به امری اختصاص داده‌اید که هیچ لزومی به انجام این کار نبوده است.
 
کینه توزی نکنید
یک روز تصمیم گرفتم که دیگر به افرادی که من را آزار و اذیت می‌کنند فکر نکنم چون هنوز که هنوز است بخشیدن دیگران با این که کار ساده‌ای نیست تنها خوبی و حسنی که دارد این است که خودت را به معنی واقعی کلمه آزاد و رها می‌کند. برای من که واقعا این گونه بود. شما وقتی کسی را می‌بخشید و از بدی و گناه او می‌گذرید دیگر دلیلی پیدا نمی‌کنید که به خاطرش خون خود را کثیف و مسموم کنید.
 
بی نظمی ممنوع
ببینید چه چیزی در اطراف شما موجب برهم خوردن اعصاب و در نتیجه شادی شما می‌شود. شاید کتاب‌های درهم و برهم قفسه کتابخانه باشد. یا شاید وسایل داخل حمام. حتی صندوق پستی ایمیل می‌تواند خوشی و شادی شما را از بین ببرد. باورتان نمی‌شود ولی حتی وضعیت نرم‌افزارهای موجود در گوشی هوشمندتان نیز می‌تواند ذهن شما را از شاد بودن منحرف کند. پس بنابراین هر چه زودتر همه این‌ها را سروسامان بدهید.
 
شاد بودن با انجام رفتارهای مثبت 
برای اینکه شاد بودن را تجربه کنید، بد نیست که بر روی نکات مثبت و کلیدی تاکید کنید. انجام رفتارهای مثبت در کنار رژیم غذایی و همچنین انجام ندادن کارهای منفی شما را در شاد بودن موفق خواهد کرد.
 
تعریف و تمجید
تعریف کردن و تمجید کردن از اتفاقات و چیزهای خوب همیشه باعث شادی می‌شود. فکر کنید چه چیزهای خوبی در اطراف شما اتفاق می‌افتد: رفتار خوب یک دوست با شما، دیدن یک کتاب خوب از یک نویسنده، یک رفتار اجتماعی درست و مناسب و … در ذهن ما تاثیر زیادی دارد. وقتی ما ار چیز های خوب تعریف می‌کنیم، ذهن خودآگاه و ناخودآگاه خود را به الگوهای مثبت و ممتاز عادت می دهیم. برای شاد بودن همواره باید عاشقانه و آگاهانه درباره خصوصیت‌های خوب دیگران صحبت کنیم.
 
حق تقدم با دیگران
انشان‌های شاد، در جاهایی که قانونا حق با آنهاست، در صورتی که فرصتی باشد، حق و فرصت را به دیگران می‌دهند. می‌خواهد صندلی در اتوبوس باشد،‌ یا راه دادن به دیگر رانندگان در مسیر باشد. انسان‌های شاد،‌ از هر فرصتی برای شادی آفرینی استفاده می‌کنند و چه شادی بالاتر از آن که فردی بخاطر رفتار شما، شاد شود.
 
دیدن شادی دیگران وقتی شما در شادی آنها دخیل بوده‌اید،‌ ارزشی به مراتب بالاتر از شاد بودن انفرادی دارد.
 
اجتماعی بودن
افرادی که انرژی مثبت دارند، با انفرادی غذا خوردن و کار کردن و … به طور کل زندگی دور از جمع فراری هستند. با جمع بودن و با جمع زندگی کردن، شادی را برای انرژی مثبت‌ها به ارمغان می‌آورد و با مختصات شادی آن‌ها در یک راستا هست. برای شاد بودن و انرژی مثبت شدن، مهارت های ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید و با رعایت بند بالایی، سعی کنید در جمع حرکت کنید و با جمع باشید.
 
انرژی مثبت
انرژی مثبت‌ها باید همواره و همه جا انرژی مثبت باشند و از سیگنال‌ها و افکار منفی باطل خود را دور نگهدارند. انرژی مثبت بودن هم در محل کار نیاز است هم در خیابان و هم در خانه. برای انرژی مثبت بودن، تلاش کنید همواره مثبت و ذهن خلاق و شادی داشته باشید.
 
احترام گذاشتن
هر چقدر به دیگران احترام بگذارید، به شما در کوتاه مدت و بلند مدت احترام بیشتری خواهند گذاشت. افراد شاد به احترام گذاردن بیشتر از احترام دریافت کردن علاقمند هستند. نگاه بلند مدت به دیگران و هر چیزی باعث می‌شود تا شما فرهنگ صبوری را یاد گرفته و تلاش کنید تا به همه چیز، با نگاه محترمانه برخورد کنید. نگاه محترمانه،‌ ابزاری برای شاد بودن و ذهن خلاق داشتن است.
 
وقت شناسی
افراد شاد، وقت شناس هستند. به قول و قرارشان پایبندند و از هر چیزی که باعث شود در ذهن دیگران، تصور منفی درباره آن‌ها ایجاد شود، دوری می‌کنند. وقت شناس بودن، اول ارزش به خود و دوم اهمیت دادن به نظر و وقت دیگران است. وقتی شما وقت شناس باشید، به شخصیت خود و دیگران احترام گذاشته و این در ذهن دیگران اهمیت دارد و عاملی برای شاد بودن به شمار می رود.
منبع: جیمیتو
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین