پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ32115:58 - 1397/12/25

سایپا و هزاران ثبت نام بدون پشتوانه!/ از پیشنهاد عجیب تحویل پراید به جای ساندرو تا وعده‌های عمل نشده/ ۳۶ هزار نفر خودرویی تحویل نخواهند گرفت!

چگونه ۴۸ هزار نفر توسط سایپا سرکار گذاشته شدند

گفتگویی جدید از یکی از مسئولان سایپا نشان می‌دهد که این شرکت دچار بحرانی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. به نظر می‌رسد انحصار در بازار خودروی ایران موجب شده است که این خودروساز نگرانی چندانی از وجهه خود نداشته باشد و احتمالا مدیران این شرکت با خودشان این گونه فکر می‌کنند که حتی اگر بدترین خودرو‌های جهان را نیز تولید کنند مردم مجبور به خرید آن هستند.
به گزارش کارگرانلاین، چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد خودروسازی سایپا و پارس خودرو که سهام عمده آن متعلق به سایپا است به مشتریان ساندرو پیشنهاد داده اند به جای خودروی ثبت نامی پراید و یا یکی از ماشین های خانواده تیبا را تحویل بگیرند. حجم انتقادات و واکنش ها به این پیشنهاد عجیب سایپا به قدری بود که این شرکت مجبور شد از این پیشنهاد خود عقب نشینی کند.
 
در واقع شرکت سایپا با این اطلاعیه خود به گونه ای عمل کرد که گویی مردمی که پراید می خرند، نه از سر اجبار بلکه از سرعلاقه این کار را انجام می دهند، حال آن که سوار شدن خودروی بی کیفیتی مانند پراید مطلوب بسیاری از خریداران این خودرو نیست چه رسد به این که به جای ماشینی دیگر مجبور به خرید آن شوند.
 
پیشنهاد دوم هم اما دست کمی از پیشنهاد اول نداشت. این خودروساز به مردم پیشنهاد داده بود به کلی از تحویل خودرو صرف نظرکنند و در ازای آن سود بانکی تحویل بگیرند، آن هم با سودهایی که در مقابل درصد گرانی خودرو عملا نزدیک به صفر محسوب می شوند. این پیشنهاد نیز نه تنها مورد استقبال خریداران واقع نشد بلکه خشم آن ها را برانگخیت.
 
یکی از خریداران ساندرو در این زمینه می گوید: از سال گذشته تا کنون خرید ماشین در سامانه های ثبت نامی مانند دو سرعت شده است. تا می آیی ثبت نام کنی موجودی تمام می شود و عملا امکان خرید به این صورت برای ما نیست. در بازار آزاد هم قیمت ها دو برابر شده است و یک پراید را باید حدود 35 تا 40 میلیون خریداری کنیم. در این شرایط این پیشنهاد که پولتان را با این سود اندک پس بگیرید واقعا خجالت آور است.
 
اما گفتگویی جدید از یکی از مسئولان سایپا نشان می دهد که این شرکت دچار بحرانی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. به نظر می رسد انحصار در بازار خودروی ایران موجب شده است که این خودروساز نگرانی چندانی از وجهه خود نداشته باشد و احتمالا مدیران این شرکت با خودشان این گونه فکر می کنند که حتی اگر بدترین خودروهای جهان را نیز تولید کنند مردم مجبور به خرید آن هستند.
 
ماجرا این جا عجیب تر می شود که یکی از مسئولان سایپا در گفتگویی با فارس اعلام نموده که باید طبق تعهدات 48 هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهد اما این شرکت تنها می تواند 25 درصد این خودروها را به مشتریان دهد. البته بسیاری این 12 هزار نفری نیز که خودروها را تحویل می گیرند احتمالا باید تا پایان سال صبر کنند و فعلا خبری از تحویل خودرو نخواهد بود.
 
این مسئول در اظهارات خود گفته است که با توجه به غربالگری انجام شده، حتی ممکن است افرادی که تکمیل وجه هم کرده باشند به آن ها خودرویی تحویل داده نشود و فقط به مصرف‌کنندگان واقعی و نهایی خودرو داده شود!
 
منبع: فردا نیوز 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
فکر میکنم عدالت توی طرح معیشتی اصلا لحاظ نشده
فقط خدا به دادمون برسه که آخره عدالته
حل مشکل فقط واردات ماشینه
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین