پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:51 - 1398/01/17

سازمان قطار شهری از کارگران پیمانکاری حمایت می‌کند؛

ادامه اعتراض صنفی کارگران قطار شهری اهواز در سال جدید

برخی منابع کارگران در پروژه قطار شهری اهواز از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این واحد در سال جدید خبر می‌دهند.

به گزارش کارگر آنلاین ، صبح امروز (۱۷ فروردین ماه) حدود ۱۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری «پروژه قطار شهری اهواز» در اعتراض به اخراج ۶ نفر از همکاران خود و دریافت نکردن دستمزد و عیدی یک سال گذشته خود مقابل ورودی کارگاه تجمع کردند.

این کارگران گفتند: ۵ نفر از همکارانمان با ۶ تا ۷ سال سابقه کار به بهانه اتمام قرارداد کار در روزهای  پایانی اسفند ماه سال گذشته، بیکار شده و از آنها خواسته شده که از سال جدید در کارگاه حاضر نشوند.

کارگران در توضیح این ماجرا گفتند: واقعیت این است که این تعدیل به پیگیری مطالبات صنفی کارگران این پروژه در سال گذشته مربوط می‌شود.

به ادعای کارگران؛ در پروژه قطار شهری اهواز حدود ۱۵۰ کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری کیسون فعالیت دارد که کارگران جدا از ۱۲ ماه مزد معوقه مربوط به سال ۹۷، مشکلات و مطالبات صنفی دیگری هم دارند.

همچنین یکی از کارگران گفت که کارگران عیدی سال گذشته خود را هنوز بعد از گذشت ۱۷ روز از سال جدید دریافت نکرده‌اند.

سازمان قطار شهری از کارگران پیمانکاری حمایت می‌کند

شهرام شاهین زاده (مدیرعامل قطار شهری اهواز) در پاسخ به ادعای کارگران به ایلنا گفت: ماه‌های پایانی سال گذشته معادل ۷ حقوق کارگران پیمانکاری قطار شهری طبق خواسته کارگران پرداخت شده است و در سال جدید نیز  پیگیر سایر معوقات مزدی کارگران هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر کارگران قطار شهری اهواز یکسال مطالبات سال ۹۷ و عیدی خود را از کارفرمای شرکت کیسون طلبکارند، افزود:اعتبارات مالی پیمانکار قطار شهری به موقع تامین شده و همه صورت وضعیت‌های مالی آن تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است.

به گفته وی؛ اختلافات مالی بین سازمان قطار شهری و شرکت پیمانکاری کیسون وجود دارد که این موضوع هیچ ربطی به کارگران ندارد و باید مطالبات کارگران به موقع از سوی پیمانکار پرداخت می‌شد.

وی با بیان اینکه  به عنوان مدیرعامل قطار شهری از کارگران حمایت می‌کنم، در ادامه اظهار داشت: راه شکایت برای کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز به اداره کار و سایر مراجع باز است و در این راه من به عنوان مدیرعامل قطار شهری که مسئولیت پذیرفته‌ام و طبق نظر شورای تامین، وظیفه نظارت بر پرداخت حقوق کارگران را برعهده دارم، از آنها حمایت می‌کنم.

شاهین‌زاده همچنین در خصوص اخراج ۵ نفر از کارگران قطار شهری اهواز در روزهای پایانی سال ۹۷ یادآور شد: پیمانکار مدعی است به دلیل غیرفعال بودن کارگاه برای کاهش هزینه‌ها اقدام به تعدیل تعدادی از نیروی کار خود کرده است با این حال این موضوع  قابل پیگیری است چراکه اگر این تعدیل‌ها بی‌دلیل صورت گرفته باشد، من به هیچ وجه اجازه اخراج نیروی کار را نخواهم داد.

منبع : ایلنا 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین