پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:30 - 1398/02/25

خریداران طلای آب شده متضرر شدند +جزییات

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره بر امکان تقلب در طلای آب‌شده گفت: طلای آب‌شده به هیچ وجه مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.
به گزارش کارگر آنلاین ، در بازدید از واحدهای طلاسازی در تهران، اظهارداشت: با توجه به افزایش ناگهانی نرخ طلا و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‌گذاری در این صنعت، خرید و فروش طلای آب‌‎شده در بین عوام مرسوم‌شده و از آنجا که تنها مصنوعات طلای دارای کد شناسایی از سوی این اداره‌کل معتبر و قانونی است، ضرر و زیان ناشی از معاملات طلای آب‌شده متوجه خود خریدار است و از لحاظ قانونی امکان پیگیری و جبران زیان آن وجود ندارد.
 
مدیرکل استاندارد تهران که به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان طلا از چند واحد طلاسازی بازدید کرد،افزود: بر اساس بررسی‌های بعمل‌آمده، معمولا عیار طلای ‌آب‌شده که در آزمایشگاه‌هایی غیر از آزمایشگاه‌های همکار استاندارد عیارسنجی می‌شوند، دارای مغایرت بوده و مردم عادی تنها حین فروش آن و با آزمون مجدد توسط خریدار، متوجه این تقلب و ضرر می‌شوند.
 
طاهری ضمن تاکید بر اجباری بودن درج کد استاندارد بر روی مصنوعات طلا، از شهروندان خواست حتما مصنوعات دارای کد شناسایی استاندارد خریداری کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین