پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:50 - 1398/06/16

جدیدترین خبر از وضعیت اختفای صدارلساداتی ها منتشر شد

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برخورد با فساد جزء اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی است گفت: اگر افراد از پرونده‌ای اطلاع دارند، گزارش خود را به جای رسانه‌ای کردن به مراجع قضائی ارسال کنند.
به گزارش کارگر آنلاین ، پنج‌شنبه(۱۴ شهریور) بود که خبر مفقود شدن برادران صدرالساداتی در فضای مجازی منتشر شد و بلافاصله بازار گمانه‌زنی‌ها در این باره داغ شد. عده‌ای بحث تصادف این افراد را در جاده قم-تهران مطرح کردند و برخی دیگر مدعی شدند برادران صدرالساداتی از سوی دستگاه‌های امنیتی بازداشت شدند. فرضیه ربوده شدن از سوی مفسدانی که توسط این افراد دستشان رو شده بود نیز در فضای مجازی مطرح شد.
 
هرچند برخی منابع خبری مدعی شدند که دادگاه ویژه روحانیت اقدام به بازداشت مفقودشدگان کرده است اما روابط‌عمومی این نهاد خیلی زود طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «نظر به انتشار خبر بازداشت روح‌الله صدر‌الساداتی و برادرانش در فضای مجازی، به اطلاع می‌رساند هیچ‌گونه اقدام قضائی در خصوص بازداشت مشارٌالیهم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است.»
 
از طرفی برخی افراد خاموش کردن گوشی تلفن همراه توسط برادران صدرالساداتی را نوعی خودنمایی و مظلوم‌نمایی از جانب این افراد عنوان می‌کنند و حتی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز با رد هرگونه بازداشت این افراد، اعلام کردند که برادران صدرالساداتی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و این افراد دست به اختفای اختیاری زده‌اند.
 
حال بعد از گذشت دو روز از انتشار خبر مفقود شدن برادران صدرالساداتی، مهدی، یکی از اعضای این خانواده با انتشار پستی در فضای مجازی به نوعی تمام اظهارنظرها درباره این موضوع را رد کرد، اما از علت این موضوع صحبتی به میان نیاورده است!
 
قطعاً درباره چنین موضوعاتی، گذشت زمان صحت و سقم موضوع را مشخص خواهد کرد.
 
البته در موضوع فساد بارها اعلام شده است که اگر فردی از پرونده‌ای اطلاع دارد، مدارک و گزارش‌های خود را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کند؛ چراکه اگر پرونده‌ای رسانه‌ای شود، رسیدگی به آن موضوع با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد و بعضاً امکان دارد جو عمومی جامعه را نیز به هم بریزد.
 
اسماعیلی: گزارش مفاسد را به جای رسانه‌ای کردن به ما برسانید
 
در این خصوص غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره حمایت از گزارشگران فساد گفت: در دوره تحول قوه قضائیه موضوع فساد جزء خطوط قرمز دستگاه قضائی است و ما بارها اعلام کردیم که اگر فردی اطلاعی از پرونده‌ای دارد به جای آنکه این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کند، گزارش‌های موجود را به دستگاه قضائی ارسال کند تا رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.
 
برادران صدرالساداتی بازداشت نشده‌اند
 
وی ادامه داد: البته همان‌طور که رئیس قوه قضائیه اعلام کردند، ما از گزارشگران فساد حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد و این‌طور نیست که این افراد در تنگنا قرار گیرند. موضوع ما این است که پرونده‌ها باید به دستگاه قضائی بیاید و همه مطمئن باشند که قوه قضائیه با هر نوع فسادی از سوی هر فردی که رخ داده باشد، برخورد می‌کند و دستگاه قضائی این موضوع را در عمل نیز ثابت کرده است.
 
سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای برادران صدرالساداتی نیز اظهار کرد: بازداشت این افراد صحت ندارد و این موضوع به‌زودی مشخص خواهد شد.
 
عدالت‌خواهی بدون همراهی دستگاه قضا نشدنی است!
 
بر اساس این گزارش، برخورد با فساد جزء اولویت‌های کاری قوه قضائیه در دوره تحول قرار دارد و اقدامات اخیر دستگاه قضائی در برخورد با مفاسد اقتصادی و برگزاری دادگاه‌های ویژه به‌صورت علنی و صدور حکم حبس برای متخلفان، آن هم حبس‌های طویل‌المدت نوعی امید را بین مردم به وجود آورده است.
 
به نظر می‌رسد تکلیف برادران صدرالساداتی که با کلیدواژه عدالت‌خواهی این روزها نقل محافل فضای مجازی و رسانه‌ای کشور نیز شده‌اند به زودی مشخص می‌شود اما قطعاً بهتر است افرادی که داعیه‌دار عدالت هستند و این پرچم را بر دوش نهاده‌اند، با همراهی و هماهنگی دستگاه قضا، اقدام به زدودن فساد از چهره کشور اسلامی ایران کنند.
 
شاید به اذعان برخی از این افراد رسانه‌ای شدن بعضی از پرونده‌ها حساسیت را بیشتر کند و به سرعت‌عمل دستگاه قضا برای رسیدگی بدان بیفزاید اما باید توجه داشت که در شرایط نامساعد امروز جامعه، علنی کردن پرونده‌هایی که صحت و سقم آنها هنوز معلوم نیست و در حد یک اتهام است و قضاوتی درباره آنها صورت نگرفته، اقدام مناسبی نباشد.
 
قطعاً همراهی افشاگران فساد گسترده با مسئولان دستگاه قضا و با عنایت به رویکرد حجت‌الاسلام رئیسی در دوره جدید، آینده درخشانی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد.
منبع : آنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین