پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:11 - 1398/08/09

برخورد با فساد ادامه دارد؛

بازداشت یک مقام عالی اقتصادی دولت +جرم

علت بازداشت خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها اعلام شد.
به گزارش کارگر آنلاین ، ایسنا نوشت: علت بازداشت و اتهام رئیس سازمان جنگلها مشخص شد.
 
علت بازداشت خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها اعلام شد.
 
 آقایی، رئیس سازمان جنگل ها به اتهام ارتشا از سوی دادسرای کارکنان دولت بازداشت شد.
 
با بازداشت رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور موج برخورد قضایی با مقامات دولتی وارد فاز تازه‌ای شده است. پیش از این چند تن دیگر از مقامات دولتی نیز بازداشت شده بودند، در همین حال شایعاتی مبنی بر استعفای وزیر جهادکشاورزی منتشر شده است که این شایعه تکذیب شد.
 
به گزارش خبرنگار کارگر آنلاین ، سایت فرارو هم نوشت : شب گذشته رسانه‌ها از بازداشت خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر دادند. آقایی به اتهام "ارتشاء" از سوی دادسرای کارکنان دولت بازداشت شده است.
 
خلیل آقایی کهلیک بلاغی زادهٔ ۱۳۳۹ در بیله‌سوار، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ مشگین‌شهر در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی بود.
 
آقایی پیش از این معاون پارلمانی وزیر جهادکشاورزی بوده است. خرداد ماه سال ۹۵ زمانی که آقایی معاون پارلمانی وزیر کشاورزی بود در صحن علنی مجلس با عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل بر سر موضوع واردات برنج درگیر شد. این درگیری ابتدا لفظی بود و در ادامه فیزیکی شد و در نهایت خلیل آقایی "یقه پیراهن خود را پاره کرد". تصاویر این درگیری بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت.
 
خلیل آقایی در سال ۹۶ از سوی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان جنگل‌ها منصوب شد. در آن زمان این انتصاب با انتقاداتی روبه رو شد و برخی کارشناسان با نگارش نامه‌ای از وزیر کشاورزی خواستند در انتخاب خود تجدید نظر کند.
 
در این نامه آمده بود: «یقیناً هر فرد فاقد تخصص و تجربه مرتبط با مدیرت منابع طبیعی از جمله جناب مهندس آقایی به دلیل ناآشنایی و عدم تجانس، با مخالفت قاطع امضاکنندگان و بدنه کارشناسی مواجه بوده و باعث افزایش مشکلات این سازمان حساس و حوزه مربوطه خواهند شد.»
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین