پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:56 - 1398/08/27

کد دستوری ۶۳۶۹ برای استعلام یارانه حمایتی اعلام شد

کد دستوری استعلام یارانه حمایتی اعلام شد

طبق اعلام معاون رفاه وزارت کار کد دستوری ۶۳۶۹ از چند روز دیگر آماده ارائه خدمات است و مردم با پیامک شماره ملی سرپرست خانوار به این شماره می توانند از وضعیت خود در طرح یارانه حمایتی با خبر شوند.
به گزارش کارگر آنلاین ، در راستای دستور رئیس جمهور برای آغاز پرداخت یارانه حمایتی، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دور نخست یارانه حمایتی طی سه روز پرداخت خواهد شد.
 
 بر این اساس مرحله اول امروز دوشنبه 27 آبان،مرحله دوم پنج شنبه 30 آبان و مرحله سوم شنبه 2 آذر پرداخت خواهد شد.
 
 احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت کار درباره کد دستوری استعلام مشمولین این طرح گفت: شماره 6369 که با هماهنگی وزارت ارتباطات در حال راه اندازی است راهی است برای سهولت ثبت اطلاعات مردم.
 
میدری در نشست خبری تیم ویژه اقتصادی دولت افزود: این شماره تلفن از دو سه روز دیگر شروع به کار می‌کند و چند کارکرد اساسی دارد.کسانی که درخواست می‌کنند کد ملی سرپرست خانوار با شماره تلفنی که به نام آن‌ها ثبت شده باید مطابقت داشته باشد.
 
وی گفت: دولت از این شماره به عنوان درگاه رسمی ارتباط با مردم ابتدا در وزارت کار و بعد هم در کلیه وزارت خانه‌ها با مردم ارتباط برقرار می‌کند و تمام پیامک‌های اطلاع رسانی از طریق این شماره صورت می‌گیرد. از مردم درخواست می‌کنیم کد ملی خود را به این شماره ارسال کنند تا برای مسایل مختلفی از آن استفاده شود.
 
* بیان دلایل برای استحقاق حمایت دولت در 200 کلمه
 
 ربیعی در پاسخ به این سوال که طرح حمایت معیشتی شامل چه کسانی می‌شود، گفت: در این طرح کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیرو‌های تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت حضور دارند. این طرح هم برش اقشاری و هم برش درآمدی دارد و در ترکیبی از این‌ها و مولفه‌هایی که وزارت رفاه بررسی می‌کند، افراد مشمول را تعیین می‌کند. وی با بیان اینکه 75 درصد از افراد جامعه شامل این طرح می‌شوند، اظهار داشت: نگرانی ما کسانی هستند که اثری از آن‌ها نیست مثلا ما افراد حاشیه‌نشین را هم بررسی کردیم و سراغ کسانی که دفترچه بیمه نداشتند و دفترچه بیمه سلامت به آن‌ها داده‌ایم، رفتیم، فکر هم می‌کنم 75 درصد جامعه قابل قبول است.
 
 ربیعی،سخنگوی دولت ادامه داد: اگر افرادی را ندیده باشیم و افرادی خود را ذیحق می‌داند، وزارت رفاه سامانه‌ای را معرفی می‌کند و آن‌ها باید در 200 کلمه  دلایل خود را مطرح کنند و این حق را می‌دهند که ما بررسی کنیم، این سامانه باز است و اگر بررسی شد و استحقاقش تشخیص داده شود، آن‌ها از همین ماه دارای حق هستند و پولش از همین ماه پرداخت می‌شود. تمهیدات پیش‌بینی شده به گونه‌ای است که گروه‌های مختلف را شامل می‌شود و حدود 75 درصد جامعه انتخاب شده‌اند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
سلام من کارگر تامین اجتماعی هستم با حقوق پایه نه خانه دارم نه هیچی دو فرزند هم دارم برام نریختن دستشون درد نکنه علی برکت الله
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین