پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:45 - 1398/09/19

ادامه ی ثبت نام در طرح مسکن ملی

در حالی که وزیر راه و شهرسازی اعتراف کرده طرح مسکن ملی برای قشر متوسط به پایین نیست، ثبت نام گروه چهارم استان‌ها تا ساعتی دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن به خانه ملت گفته است: اجرای طرح ملی مسکن در کلان شهر‌ها با معضل روبه‌روست، زیرا زمین گران است و از سوی دیگر زمین دولتی وجود ندارد بنابراین نمی‌توان برای جامعه هدف قشر متوسط به پایین مسکن ساخت.

شرایط شرکت در این طرح تا جایی برای قشر ضعیف سخت بود و اعتراضات مردمی به آن تا جایی پیش رفت که وزیر راه و شهرسازی نیز اعتراف کرده است: فردی که به دنبال خرید مسکن است باید پول داشته باشد و آنچه در شهر‌های مختلف به عنوان مبلغ اولیه برای ثبت نام در طرح ملی مسکن تعیین شده حداقلی بوده و متناسب با تمامی جوانب است.

با این حال، این وزارتخانه در اطلاعیه جدید خود را در خصوص ثبت نام استان‌های جدید اعلام کرده ست: ثبت نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای پنج استان سمنان، سیستان و بلوچستان (مرحله دوم)، خراسان رضوی، ایلام و آذربایجان غربی براساس ظرفیت‌های مشخص شده از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹/۰۹/۱۳۹۸ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۲۲/۰۹/۱۳۹۸ پایان می‌پذیرد.

دور جدید ثبت نام‌ها در حالی قرار است از ساعتی دیگر آغاز شود که انتقادات مردمی به ظرفیت‌ نام‌نویسی در استان‌های یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه ادامه‌دار است.

همچنین عمده اعتراضات مردمی از ابتدای شروع و اعلام شرایط این طرح شرایط شرکت در این طرح بود. وام این در با سود ۱۸ درصد است و متقاضیان باید توانایی پرداخت اقساط حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را داشته باشند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین