پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:17 - 1398/09/21

اگر میگرن و سر درد دارید سنجد بخورید

دم‌کرده‌های ریحان، مرزنگوش، آویشن، گل شقایق و پامچال ضدمیگرن هستند و سنجد سردرد را تسکین می‌دهد و پودر سنجد با هسته آن همراه با یک لیوان شیر برای انواع پا درد و کمردرد هم مفید است.

کارگر آنلاین : ‌مربی امداد و نجات هلال احمر شهرستان ملایر‌ با اشاره به اینکه علل سردرد متفاوت است، از این رو سردردها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، گفت: برخی سردردها بر اثر مسمومیت عمومی تولید شده مانند سردردی که بر اثر سوء هاضمه یا خوردن داروها ایجاد می‌شود.مربی امداد و نجات هلال احمر شهرستان ملایر‌ با اشاره به اینکه علل سردرد متفاوت است، از این رو سردردها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد، گفت: برخی سردردها بر اثر مسمومیت عمومی تولید شده مانند سردردی که بر اثر سوء هاضمه یا خوردن داروها ایجاد می‌شود. "مریم طاهری"  اظهار کرد: سردردها انواع مختلفی دارند که می‌توان به سردردهایی که بر اثر مجروح شدن سر ایجاد می‌شود و سردردهایی که بر اثر فشارخون یا کم‌خونی، فعالیت عواطف منفی و ضعف اعصاب تولید می‌شود، ‌اشاره کرد.وی ‌ادامه داد: دوای سردردهای عادی که بر اثر سوء هاضمه تولید می‌شود، آسپرین و داروهایی مشابه آن نیست بلکه برای رفع این نوع سردرد باید معده به وسیله روزه و یا خوردن غذاهای سهم‌الهضم پاک شود.

 

طاهری ‌افزود: اگر سردرد از خستگی و کار فوق‌العاده ایجاد شده باشد، پیداست که باید کاملا استراحت کرد و اگر بر اثر خستگی چشم است، دوای آن هم استراحت است و باید در اتاقی تاریک یکی دو ساعت استراحت کرد، اگر نتیجه نداد کمپرس آب سرد در بعضی موارد مفید است.

وی ‌هشدار داد: بعضی سردردهای مزمن خطرناک است، چراکه چنین سردردهایی نشانه تومور و یا آسیبی بزرگ به مغز است که باید به وسیله عکس‌های رنگی و MRI توسط متخصص مغز و اعصاب مشخص شود.

 

 


میگرن یا درد نیمه سر

این مربی امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: سردردهایی که در شهرهای شلوغ و یا مکان‌های شلوغ و پر سروصدا زیاد شیوع دارد، سردرد نیمه سر نامیده می‌شود، چراکه علائم خاصی چون استفراغ، تهوع و سردرد ضربان‌دار و درد نیمه سر افراد دارد، مبتلا به این نوع سردرد از نور و صدا و بوهای تند احساس نارحتی می‌کنند.
 


وی ‌گفت: پیش از ابتلا به میگرن در بیمار حالات مخصوصی از قبیل افسردگی و کوفتگی، اشتهای کاذب و ناراحتی‌های داخلی ایجاد می‌شود، این نوع سردردها غالبا برای مدتی معین(مثلاً یک روز) دوام دارد و خود به خود بهبود می‌یابد.
 


طاهری ‌توضیح داد: بد راه رفتن، بد نشستن، چشم ضعیف، انجام دادن کارهای زیاد و خسته‌کننده، وجود عواطف منفی از قبیل کینه، نفرت و حسادت، دیدن فیلم‌های غمناک و عاطفی که همراه با گریه باشد، عادت ماهانه خانم‌ها، خوردن غذاهای ناسازگار و چرب و ادویه‌دار و کاکائو و یا زیاده‌روی در نوشیدن چای پُررنگ، قهوه و انواع ساندویج‌ها، گرسنگی و خالی گذاشتن معده از جمله علل بروز میگرن است.
 


وی ‌توصیه کرد: موقع ابتلا به سردرد باید از خوردن هر نوع غذا امساک کنید و فقط آب سیب بنوشید، در اتاق نسبتا آرام استراحت کنید، ماساژ ملایم روی شانه‌ها و گردن از شدت درد می‌کاهد، چنانچه نتیجه نداد حوله‌ای را در آب سرد خیس و پشت گردن بگذارید و پاها را در آب گرم فرو ببرید.
 


طاهری ‌ادامه داد: نان سفید، شکر، انواع و اقسام شیرینی‌جات به ویژه شکلات کاکائو، حبوبات، کلم، بیسکویت کاکائویی، کیک کاکائویی، نوشابه‌های الکلی، چای و قهوه برای سردردهای میگرنی مضر است.
 


وی‌ افزود: دم‌کرده‌های ریحان، مرزنگوش، آویشن، گل شقایق و پامچال ضدمیگرن هستند و سنجد سردرد را تسکین می‌دهد و پودر سنجد با هسته آن همراه با یک لیوان شیر برای انواع پا درد و کمردرد هم مفید است.
 


طاهری ‌تأکید کرد: برای تشخیص نوع سردرد و استفاده دارو حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین