پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:09 - 1398/10/06

زمان صدور کارت سوخت به یک‌ماه رسید

جزییات و زمان بندی جدید صدور کارت سوخت

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر حدود ۴۶۰ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت المثنی در نوبت صدور است و برای پاسخ‌گویی هر چه سریعتر به این درخواست‌ها، ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت را به ۵۰ هزار عدد رسانده‌ایم.
کارگر آنلاین: شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: مراجعه‌های مردمی به باجه‌های پست برای دریافت کارت‌های سوخت معطل مانده در پست، در هفته‌های اخیر خوب بوده و تعداد قابل توجهی از کارت‌سوخت‌های موجود در باجه‌های معطله پست به دست مالکانشان رسیده است.
 
 
 
 
وی افزود: در حال حاضر 475 هزار کارت سوخت در باجه معطله داریم که همچنان منتظر حضور مردم برای دریافت این کارت‌ها هستیم، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که تعداد زیادی از این 475 هزار کارت سوخت، مربوط به سال‌های خیلی قبل است و این احتمال را می‌دهیم که شاید هیچ‌وقت کسی دنبال این قبیل کارت‌سوخت‌ها نیاید.
 
 
 
رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کارت‌ها اموال مردم و کشور است و هزینه زیادی برای صدور آنها شده است، ما همچنان این کارت‌ها را نگه می‌داریم و فعلا برنامه‌ای برای جمع‌آوری آنها نداریم.
 
 
* مردم حرف ما را گوش ندادند و با تجمع درخواست صدور کارت سوخت المثنی مواجه‌ایم
 
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص صف انتظار صدور کارت‌های جدید سوخت گفت: در حالی که در حالت طبیعی به طور متوسط ارائه درخواست صدور کارت سوخت المثنی حدود 5 هزار عدد در روز بوده، هم اکنون در برخی روزها شاهد ثبت بیش از 45 هزار درخواست جدید هستیم.
 
 
 
وی ادامه داد: ما ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت را 6 برابر متوسط ارائه درخواست‌ها در حالت نرمال و به اندازه 30 هزار عدد دیده‌ایم، اما در روزهای اول آغاز سهمیه بندی بنزین، ارائه 5 هزار درخواست صدور کارت سوخت، به بیش از 80 تا 90 هزار درخواست در روز رسید و اکنون نیز در برخی روزها اعداد بالایی چون 47 هزار درخواست جدید در روز ثبت می شود.
 
 
 
* ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت به 50 هزار عدد رسید
 
رضایی اذعان داشت: این تجمع درخواست‌ها به خاطر این بود که مردم حرف ما را در ماه‌های قبل از سهمیه بندی گوش نداده بودند که بر اساس آن با تهیه کارت سوخت، یکبار صحت آنرا در سوخت گیری امتحان کرده و منتظر اعلام زمان اجباری شدن استفاده از کارت سوخت و یا هر تصمیم بعدی آن باشند.
 
 
 
 
وی افزود: در حال حاضر حدود 460 هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت المثنی در نوبت صدور است و برای پاسخ‌گویی هر چه سریعتر به این درخواست‌ها، ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت را به 50 هزار عدد رسانده‌ایم.
 
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "تعداد درخواست‌های صدور کارت سوخت المثنی به صورت روزانه در حال افزایش است"، گفت: در شرایط عادی در تهران، صدور کارت سوخت زمانی دو هفته‌ای نیاز داشت؛ اما اکنون صدور کارت‌های سوخت از زمان درخواست تا اینکه به دست مردم برسد، حدود یک‌ماه طول می کشد.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین