پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:41 - 1398/10/12

اگر شرایط سیاسی کشور تغییر کند، قیمت دلار نصف می‌شود / اما ما تصمیم نداریم استقلال‌مان را بفروشیم

ریس جمهور: قیمت دلار نصف می‌شود

رئیس جمهور گفت: «اگر شرایط سیاسی کشور تغییر کند، قیمت دلار نصف می‌شود. اما ما تصمیم نداریم استقلال‌مان را بفروشیم.»
کارگر آنلاین:سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان اردبیل انعکاس قابل توجهی داشته است. وی در بخشی از سخنانش درباره قیمت دلار سخنانی را بیان می‌کند که ویدیو آن را خبرگزاری ایسنا در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.
 
 
 
در این ویدیو حسن روحانی عنوان کرده است: «دلار ۱۳ هزار تومانی بازار آزاد تبدیل می‌شود به نصف آن، ۶٫۵ – ۷ هزار تومان و به تبعش اجناس ارزان می‌شود و به تبعش زندگی مردم آسان‌تر می‌شود، اما من فکر می‌کنم ملت ما یعنی رهبری نظام، یعنی دولت، یعنی مردم و فرهیختگان و همه مردم ما تصمیم نداریم استقلال خود را بفروشیم به هیچ قیمتی، ما تصمیم نداریم جمهوریت و اسلامیت را به هیچ قیمتی بفروشیم.»
 
این ویدیو با تیتر ««اگر شرایط سیاسی کشور تغییر کند، قیمت دلار نصف می‌شود. اما ما تصمیم نداریم استقلال‌مان را بفروشیم.» توسط ایسنا منتشر شده و پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری هم این سخنان را این گونه پوشش داده است: رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت و دولت هر دو باید با هم کار کنیم تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم، گفت: یا باید در برابر دشمنان مقاومت کنیم یا باید ارزشمندترین الماس در اختیار خود را که همان استقلال کشور، مردم‌سالاری، اسلامیت، جمهوریت، منافع ملی و امنیت ملی ماست، به دشمن بدهیم.
 
روحانی افزود: می‌توانیم ابرقدرتی شویم و استقلال و آزادی خود را بفروشیم. طرح آنها را اجرا کنیم و فرد مورد نظر آنها روی کار بیاید. خونبهای قرن‌ها مجاهدت را بدهیم شاید آن وقت مردم ظاهراً شرایط خوبی داشته باشند و در آن حالت ارز ۱۳ هزار تومانی به یکباره نصف شود و اجناس ارزان شود، اما همه ما اعم از رهبری، دولت، مردم، فرهیختگان و همه و همه تصمیم نداریم، با هیچ قیمتی استقلال، جمهوریت و اسلامیت خود را بفروشیم.
 
رئیس جمهور تأکید کرد: بین دو حالت هستیم؛ یا رنج و تلخی کوتاه مدت، یا تلخی دایمی برای کشور. ممکن است خوشی موقت بخواهیم و یا رنج و تلخی دایم و یا رنج و تلخی که کوتاه مدت است اما در کنار آن گنج خود را حفظ کنیم.
 
روحانی تأکید کرد: یقیین دارم که از این شرایط سخت عبور می‌کنیم و این خوش‌بینی نیست، بلکه حاصل تجربه و اعتماد به تاریخ کشور است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه فردی نیستم که از هیچ فرصتی بگذرم، گفت: اگر شرایطی باشد که همه اصول ما حفظ شود، جلسه می‌گذارم و مذاکره می‌کنم کما اینکه قبلاً هم این کار را انجام داده‌ایم، برای شرایط امروز مقصر نیستیم و تخلف نکردیم. عهد خود را زیر پا نگذاشتیم و به مردم دنیا و خود دروغ نگفتیم. امروز دولتی روی کار آمده که به هیچ تعهدی پایبند نیست و حتی تعهدات با دوستان خود را زیر پا گذاشته. معاهدات بین‌المللی را نقض کرده، از قراردادهای بین‌المللی خارج شده، زمین کشوری را به متجاوز می‌بخشد و فردی است که با هیچ قاعده‌ای نساخته است.منبع/تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین