پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:03 - 1398/10/25

آخرین جملات خلبان هواپیمای اوکراینی چه بود؟

وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید که آخرین جملات خلبان هواپیمای اوکراینی «همه چیز خوب است و می‌خواهم به حالت خلبان خودکار بروم» بوده است.

به گزارش کارگرآنلاین، وادیم پریستایکو، وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری رویترز با اشاره به دیدار پنج کشور مرتبط با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در لندن اعلام کرد که این کشورها قرار است در خصوص خسارات و روند تحقیقات این حادثه به گفت‌وگو بپردازند.

وی همچنین ساقط شدن هواپیما به دلیل پرواز در مجاورت یک پایگاه هوایی در زمان افزایش تنش‌ها را رد کرد و گفت: ما این گروه از وزرای امور خارجه کشورهای مرتبط با حادثه ایجاد کرده‌ایم. در شانزدهم ژانویه، رو در رو در لندن دیدار می‌کنیم و در خصوص اقدام بعدی گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که علاوه بر کشورش کانادا، افغانستان و سوئد بخشی از این پنج کشور هستند. وی نام کشور پنجم را اعلام نکرد.

وادیم پریستایکو همچنین اعلام کرد که تصور نمی‌کرده که ایران قصد داشته باشد تا پیش از بیانیه رسمی تیم تحقیقات در خصوص این حادثه، مسئله را علنی کند.

وی این احتمال که هواپیما ساقط شده با یک هواپیمای متخاصم اشتباه گرفته شده باشد را رد کرد و گفت: این بی معنی است چراکه هواپیمای ما ثبت و تایید شده بود و همان مسیر بین‌المللی را در پیش داشت که به آن داده شده بود. هیچ چیزی فراتر از این مسئله مطرح نبود.

وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد که آخرین کلمات خلبان این پرواز “همه چیز خوب است و می‌خواهم به حالت خلبان خودکار بروم” بوده است.

وی همچنین گفت: در رسانه‌ها شنیده‌ام که هواپیمای ما تغییر مسیر داده است… این درست است اما بعد از آنکه با موشک به هواپیما حمله کردند! هواپیما در آن زمان در حین سقوط بوده است!

این مقام ارشد همچنین اعلام کرد که تمام کشورهای دخیل در این مسئله باید مسئول شناخته شوند.

وی همچنین اعلام کرد که محققین اوکراینی باید در مرکز تحقیقات قرار بگیرند و گفت: ما می‌خواهیم که متخصصین اوکراینی اطلاعات ثبت شده بر روی جعبه سیاه را بررسی کنند.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین از فرانسه و شرکت بوئینگ خواست تا در تحقیقات پیرامون این حادثه شرکت کنند.

وادیم پریستایکو در انتها گفت: ایرانیان به ما قول داده‌اند که جعبه سیاه را به ما تحویل دهند اما به ما روز دقیقی برای این امر اعلام نکرده‌اند. ما خواهان دریافت هرچه سریعتر جعبه سیاه هستیم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین