پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:16 - 1398/10/25

سرکه سیب چگونه به بهبود سلامتی کمک می‌کند؟

سرکه سیب به شما در کاهش وزن و چربی شکم کمک می‌کند. مطالعات نشان می دهد، که سرکه می تواند، در کاهش وزن افراد تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین سرکه می تواند، احساس سیری را افزایش دهد، این برای شما یک امتیاز است. این سرکه معجزه گر به شما کمک می کند، تا با خوردن کالری کمتر از افزایش وزن جلوگیری کنید.

به گزارش کارگرآنلاین، اگر سرکه را همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات مصرف کنید، احساس سیری کرده و در پایان روز 200 کالری کمتر مصرف می کنید. یک مطالعه در 175 فرد مبتلا به چاقی نشان داد، مصرف روزانه سرکه سیب باعث کاهش چربی شکم و کاهش وزن در آن ها شده است.

15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری)، سرکه باعث کاهش 1.2 کیلوگرم وزن می شود.
30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری) سرکه باعث کاهش 1.7 کیلوگرم وزن می‌شود. این در حالی است، که اضافه کردن یا کم کردن غذاها یا مواد خوراکی، با خوردن سرکه سیب، هیچ تاثیری روی کاهش وزن افراد نخواهد گذاشت.

به طور کلی، سرکه سیب به عنوان یک کاهش دهنده وزن، موجب کاهش قند خون و انسولین می شود. مطالعات نشان می دهند، سرکه می تواند، احساس میل نداشتن به غذا را در شما افزایش داده و به افراد در خوردن کالری کمتری کمک کند، که این منجر به رسیدن به وزن ایده آل می شود.

سرکه سیب کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را در پی دارد
در حال حاضر بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان است. مشخص است، چندین عامل بیولوژیکی با کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. با استفاده از سرکه سیب می توان چندین مورد از این عوامل خطر زا خنثی کرد.

برای اثبات این ادعا، آزمایشات فراوانی روی حیوانات انجام شده است. این مطالعات حیوانی نشان می دهند، سرکه سیب می تواند، سطح کلسترول و تری گلیسیرید و چند عامل دیگر، در بیماری های قلبی را کاهش دهد. طبق تحقیقات: سرکه باعث کاهش فشار خون در موش ها می شود، که این مهمترین عامل خطر برای بیماری های قلبی و کلیوی است.

مطالعه مشاهده ای از دانشگاه هاروارد نشان می دهد، زنانی که سس سالاد را با سرکه می خورند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کاهش می یابد. مطالعات انسانی همچنین نشان می دهند، سرکه سیب می تواند، سطح قند خون را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را از بین ببرد و به مبارزه با دیابت موفق شود. همه این عوامل منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می شوند.

سرکه سیب اثرات محافظتی در برابر سرطان دارد
سرطان یک بیماری وحشتناک است، که با رشد کنترل نشده سلول ها مشخص می شود. طبق آزمایشات و در حقیقت، انواع مختلف سرکه سلول های سرطانی را از بین می برند و تومورها را کوچک می کنند. اما تمام مطالعات در آزمایشگاه روی موش ها انجام شده است و تا کنون هیچ چیزی درمورد یک انسان زنده به اثبات نرسیده است. البته برخی از مطالعات مشاهده ای در انسان که در چین انجام شده، نشان داده اند، که مصرف سرکه با کاهش سرطان مری ارتباط دارد.

این امکان وجود دارد که مصرف سرکه سیب ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند، اما این امر قبل از توصیه های لازم باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
مقدار مصرف و نحوه استفاده

بهترین راه برای ترکیب سرکه سیب در رژیم غذایی استفاده از آن در پخت و پز است. برای سالاد فصل، مایونز خانگی و از این قبیل چیزها، حتما از سرکه سیب به مقدار لازم استفاده کنید.

برخی از افراد همچنین دوست دارند، آن را در آب رقیق کنند و به عنوان نوشیدنی بنوشند. بهتر است، از دوزهای کم شروع و از مصرف مقادیر زیاد خودداری کنید. خوردن بیش از حد سرکه می تواند، عوارض جانبی مضر از جمله، فرسایش مینای دندان، معده درد و اثرات متقابل دارویی ایجاد کند.

نکته
یک دوز مشترک از سرکه سیب می تواند، 1 قاشق چای خوری تا 2 قاشق غذاخوری در روز باشد و در پخت و پز هم همین اندازه استفاده کنید. برای نوشیدن جداگانه هم 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط نمایید، سپس بخورید.

منبع: سلام نو

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین