پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:31 - 1398/10/27

نتایج نهایی مسکن ملی نیمه بهمن ماه اعلام می‌شود

بنا به گفته معاون وزیر راه‌وشهرسازی نتیجه پالایش اطلاعات ثبت نام‌کنندگان مسکن ملی تا کمتر از سه هفته دیگر اعلام می‌‌شود، اما چه تعداد از این افراد حذف می‌شوند؟
به گزارش کارگر آنلاین، ثبت نام مسکن ملی از دهه سوم آبان ماه آغاز شد و تا روز دوم دی ماه ادامه داشت. این طرح در مراحل اولیه خود قرار دارد و متقاضیان از سراسر کشور اطلاعات خود را در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://tem.mrud.ir/ وارد کردند.
 
 
پس از آن قرار است وزارت راه این اطلاعات را ارزیابی کند، نتایج ثبت نام اولیه چه زمانی اعلام می‌شود؟
 
محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص زمان اعلام نتایج به تجارت‌نیوز گفت: پروژه مسکن ملی در مرحله پالایش اطلاعات است و طبق زمان وعده داده شده قبلی در نیمه بهمن نتایج درخواست متقاضیان کل کشور و افراد واجد شرایط اعلام می‌شود. چون در این مرحله پالایش به طور همزمان در چهار سامانه انجام می‌شود و باید اطلاعات کنار هم گذاشته شود.
 
وی پیش‌بینی کرد از جمعیت کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند ۲۰ تا ۲۵ درصد مشمول دریافت این این طرح نشوند.
 
وی ضمن اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید در دور بعدی نام‌نویسی‌ها، افزود: همکاران من در تلاش و مذاکره با ادارات کل راه‌وشهرسازی تمام استان‌های کشور هستند که بتوانند ظرفیت‌های جدید را تامین کنند، هر زمانی مرحله شناسایی تمام و کسانی که واجد شرایط نیستند از لیست متقاضیان حذف شوند، اعلام می‌کنیم تا کسانی که متقاضی شرکت در این طرح هستند اقدام کنند.
 
به گفته محمودزاده، برآورد شده که واجدین شرایط باید ابتدا بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آورده داشته باشند، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات است و مابقی نیز در دوره ساخت تکمیل می‌شود؛ مگر متقاضیانی که وام صندوق یکم دارند و از قبل سپرده‌گذاری کرده‌اند که آن وام قابل انتقال به مسکن ملی هست.
 
وی همچنین پیشتر اعلام کرده بود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار هکتار زمین تخصیص یافت که این میزان افزایش می‌یابد.
 
به نظر می‌رسد تا کمتر از سه هفته دیگر تکلیف متقاضیان مسکن ملی روشن شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین