پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11007:09 - 1398/10/28

لاغری معجزه‌آسا با دمنوش‌های خانگی+ دستور تهیه

گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری بدن را پاکسازی و سوخت و ساز را افزایش می‌دهند، دمنوش‌های لاغری گیاهی نیازی به صرف هزینه‌های بالا و تحمل عوارض داروهای شیمیایی ندارد.

به گزارش کارگرآنلاین، لاغر بودن و داشتن اندامی متناسب، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیرگذار است. زندگی شهری و پشت میزنشینی، خوردن غذاهای فرآوری شده و نداشتن فعالیت کافی سبب شده بسیاری از افراد به افزایش وزن یا همان چاقی دچار شوند. بنابراین برخی به دنبال داروهای شیمیایی یا جراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن هستند. در این گزارش با توجه به ضرورت داشتن وزنی مناسب، بر آن شدیم تا شما را با دمنوش‌های لاغری گیاهی که نیازی به صرف هزینه‌های بالا و تحمل عوارض داروهای شیمیایی ندارند، آشنا کنیم.

دمنوش لیمو
یک لیوان آب گرم با آب لیمو در صبح در بدن تولید گرما می کند، که سبب می‌شود بدن ما شروع به سوزاندن چربی کند.

طرز تهیه: ابتدا لیمو را تمیز بشویید و به دو قسمت تقسیم کنید. سر و ته لیمو را زده و به صورت برش‌های دایره‌ای شکل برش دهید. سپس ۸ فنجان آب را در یک کاسه بزرگ بریزید و لیموها را داخل آن بیندازید. خیار را پوست بکنید و چند برش بزنید و تمام قطعاتش را داخل کاسه آب و لیمو بریزید. هر تعداد برگ نعناعی که داشتید را به این مواد اضافه کنید. سپس زنجبیل را پوست بکنید و داخل کاسه رنده کنید و کل مواد را خوب هم بزنید تا حسابی با هم مخلوط شوند. معجونی که آماده کرده‌اید در یک ظرف درپوش‌دار بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید. از روز بعد قبل از خواب یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید و در طول روز هم دو سه بار که احساس تشنگی کردید، می‌توانید به جای آب معمولی این نوشیدنی دست‌ساز خودتان را بنوشید. پس از یک هفته مصرف این نوشیدنی، نتایج آن را خواهید دید.

دمنوش نعناع فلفلی
نعناع فلفلی را باید قبل از وعده غذایی میل کنید که سبب می‌شود اشتهای شما بسیار کم شود به علاوه به معده و گوارش نیز کمک شایانی می‌کند.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک شده را به آب جوش اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس می‌توانید این دمنوش خوشمزه را نوش جان کنید.

 دمنوش لیمو و به لیمو
لیمو و به لیمو را قبل از وعده غذایی میل کنید، اشتهای شما را کم کرده و اجازه پرخوری عصبی را نمی‌دهد. آنتی‌اکسیدان را بالا برده و بدن را در برابر امراض مختلف قوی می‌کند.

دمنوش زنجبیل
زنجبیل طعم گرم دارد که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. این گیاه به جذب بهتر مواد مغذی کمک و حرکات منظم معده و روده را آسان می‌کند. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل اشتهای کاذب را کنترل می‌کند. زنجبیل تازه را به صورت مکعب‌های کوچک خرده کرده و خشک کنید تا آن را به غذاها، چای اضافه کنید.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل خشک شده و یا دو تکه زنجبیل تازه را به آب داغ با دمای حداکثر ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه خوب دم بکشد و سپس آن را میل کنید.

دمنوش مریم گلی
 مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام‌بخش قوی شناخته شده است. برگ‌های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان است که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری گیاه مریم گلی را به آب داغ اضافه کرده و پس از ۱۰-۱۵ دقیقه آن را نوش جان کنید.

 دمنوش زرشک
زرشک میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت است. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده‌آل خود برسید.

طرز تهیه: به ازای هر نفر ۱-۲ قاشق چای خوری زرشک تازه یا خشک را به آب داغ با دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه خوب دم بکشد و رنگ بیندازد. پس می‌توانید این دمنوش خوشمزه و خوش رنگ را با عسل میل کنید.

دمنوش رازیانه
این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. درست است که به کاهش وزن کمک می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری و مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید با مقداری عسل این دمنوش را میل کنید.

دمنوش گزنه
گزنه گیاهی است که سبب غذارسانی عمیق به سلول‌ها، کاهش میل به غذا و سم‌زدایی بدن می‌شود. این دمنوش برای کاهش اشتها بی‌نظیر است و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامینC، ویتامینE، آهن، پتاسیم است. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی‌ها، بدخلقی و بی‌حوصلگی را نیز برطرف می‌کند.

دمنوش زیره
زیره نیز مانند بسیاری از ادویه‌ها، مدت‌هاست که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد و به دلیل وجود فیبر بالا، سطح اشتها را کاهش می‌دهد.

طرز تهیه: یک قاشق چای‌خوری از پودر یا دانه زیره سبز را به قوری حاوی آب با دمای ۸۰ درجه اضافه کرده و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد و سپس آن را میل کنید. این دمنوش را می‌توانید با آب لیموترش تازه و عسل نیز میل کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

دمنوش دارچین
قندخون تأثیر مستقیمی روی وزن ما دارد و میزان گرسنگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده‌ی انرژی بدن است. هر قدر انرژی شما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن خواهید داشت.

هر قدر قندخون‌تان متعادل‌تر باشد، کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شوید و بدن شما روند مناسب‌تری برای استفاده از چربی‌های ذخیره‌شده را در پیش خواهد گرفت. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند میزان سطح قندخون را مدیریت کند.

طرز تهیه: پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان بریزید، آب را بجوشانید و داخل لیوان روی دارچین‌ها بریزید. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. این دمنوش را می‌توانید یک یا ۲ بار در روز میل کنید.
منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین